Betyg idag: 1 168 Besökare idag: 4 074

Originaltitel: Venus Boyz
Regissör:Gabrielle Baur
Utgivningsår:2001

Om Venus Boyz:

Med utgångspunkt från en legendarisk Drag King-klubb i New York visas en värld där kvinnor blir till män upp. New Yorks Drag Kings träffas på klubbar och blir till sina manliga alter egon.

Titel: Lögner
Regissör: Rob Epstein, Jeffrey Friedman
År: 1995
The Celluloid Closet
Titel: Sisters in Law
Originaltitel: Sisters in Law
Regissör: Kim Longinotto, Florence Ayisi

Dokumentär

Schweiz, USA, Tyskland

Recension Venus Boyz

- weng-weng sätter betyg 3 och skriver:
Efter att förstrött ha bläddrat sig igenom flertalet exemplar av homotidningen QX känns det inte mer än givet att se en film på temat drag-kings. I skuggan av de mer kända och accepterade drag-queensen (även i gayvärlden är det som bekant männen som syns mest) verkar dessa kvinnor som klär ut sig till män för att utforska de olika aspekterna av kvinnlighet och manlighet. Det i sig själv intressanta...

Recension av Venus Boyz - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2002
Diskussioner om Venus Boyz  (0 diskussioner)
Kommentarer om Venus Boyz (14 st)
JimCarrey (Anmäl)   25/5 2013
Fina intervjuer och framträdandena är ju verkligen guld
alvizz (Anmäl)   14/2 2011
dramaturgin och upplägget är kanske inte ultimat, 102 minuter hade man kunnat utnyttja bättre och följt personerna djupare. gillar urvalet av personerna, liksom recensenten nämner gör Dréd mycket av filmen, hade velat se mer av det. det är trots allt temat som gör den största delen av filmen, men den lever länge på det!
Eugen (Anmäl)   9/11 2007
Känns som en freakshow och kanske inte världens filmkonstverk. Tankeväckande dock!
karlbertil (Anmäl)   11/4 2007
härlig film! ett glädjerus, man inser att man kan vara annat än seg grå borglig kristdemokrat, eller konservativ sosse för den delen med. kan varmt rekomendera Del La Grace Volcanos konst!!! för liknande film som kanske är lättare att relatera till än amrikanarna är DRAGKINGDOM of SWEDEN och uppsalafilmen en värld av rouge och skägg.
naiiv (Anmäl)   22/11 2006
gillar att han gör porträtt av personerna en och en istället för att mixa ihop alla intervjuer. Ger filmen stabilitet och gör att den håller för att vara så lång som den är.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Venus Boyz