Betyg idag: 2 200 Besökare idag: 5 654

Originaltitel: La Vénus ā la fourrure
Regissör:Roman Polanski
Utgivningsår:2013

Om Venus in Fur:

En skådespelerska försöker övertyga en regissör om att hon är perfekt för en roll i hans kommande produktion.
Se filmen på Plejmo

Emmanuelle Seigner, Mathieu Amalric

Roman Polanski

Drama

Frankrike, Polen
Diskussioner om Venus in Fur  (0 diskussioner)
Kommentarer om Venus in Fur (10 st)
Murvel48 (Anmäl)   23:56 14/10
Det ballar ur för mycket mot slutet för att få ett högre betyg.
Sture Stenhög (Anmäl)   10/6 2015
Jag kan tänka mig att det här är jättebra för rätt målgrupp, men jag tillhör nog inte riktigt den, Jag gillar dock upplägget, det är väldigt intressant att pjäsen i filmen och filmens verklighet hela tiden flyter in i varandra, och att man som tittare ibland inte riktigt vet i vilken av dem vi befinner oss. Det är också kul att få se två skådespelare som får rejält med utrymme att visa upp sin begåvning, särskilt Seigner är sevärd. Men tyvärr fann jag formen betydligt intressantare än innehållet, filmen fångade mig därför aldrig, och i slutändan gav den mig ganska lite
Gigi1943 (Anmäl)   24/1 2015
Men snälla nån! Är detta på allvar. Dynga, om ni frågar mig, orkade inte se till slutet ens ...
precineadd (Anmäl)   7/9 2014
tjatig och lat
haajen (Anmäl)   5/9 2014
Efter viss tvekan så blir det ändå en fyra, visserligen svag men ändå. Filmen är lite småseg och den puttrar på ett bra tag men så mot slutet sker det något och bitarna faller på plats. Många bottnar i den här filmen, könskamp, kreativitet och det känns som om Polanski hänvisar till flera av sina tidigare verk såsom Hyresgästen, Repulsion o.s.v. Kräver lite tålamod men den lämnar en med många tankar. Hantverket är som väntat oklanderligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Venus in Fur