Veronica

Originaltitel: Verónica
Regissör:Paco Plaza
Utgivningsår:2017

Om Veronica:

Under en månförmörkelse går Veronica och hennes två vänner ner i källaren på sin skola med en Quija-bräda för att kalla fram sin döde pappas ande. Glaset spricker mitt i deras seans och Veronica hamnar i en trans och tuppar av, vilket skrämmer hennes vänner. När hon vaknar upp så minns hon inget men hon börjar märka förändringar när hon är hemma, saker som byter plats och andetag i mörkret. Hon anar att hennes pappa kommit tillbaka från de döda. Veronica måste skydda sina syskon och hon vet vad som väntar och vad som måste göras.

Titel: Annabelle
Originaltitel: Annabelle
Regissör: John R Leonetti
År: 2014
Genre: Skräck
Annabelle

Sandra Escacena, Bruna González, Claudia Placer, Iván Chavero, Ana Torrent, Consuelo Trujillo, Ángela Fabián, Carla Campra, Chema Adeva, Miranda Gas, Luis Rallo, Nayara Feito, Carlos Cristino

Paco Plaza, Fernando Navarro

Drama, Skräck

Spanien
Diskussioner om Veronica  (0 diskussioner)
Kommentarer om Veronica (18 st)
haajen (Anmäl)   19/11 2018
Börjar rätt bra men blir snabbt mer löjlig än skrämmande. Klumpig Exorcist/Conjuring ripoff.
Tatty (Anmäl)   1/10 2018
Nja. Ganska dålig film!
martingo89 (Anmäl)   2/9 2018
Folk beskrev den här filmen som "den läskigaste någonsin" så jag hade lite väl höga förväntningar. Den var inte alls särskilt läskig, inte heller särskilt originell eller nyskapande, men det var ändå en fullt godkänd film med bra stämning och några obehagliga scener.
EvilNed (Anmäl)   11/6 2018
Njae. Den hade vissa scener som var creepy. "Vålnaden" som uppenbarade sig ibland tyckte jag hade potential. Av någon anledning tycker jag dock bara aldrig att den lyfte. Jag har också svårt för övernaturlig skräck som bygger mycket på att dörrar slår och tallrikar går sönder. Vad är det jag ska vara rädd för egentligen?
ekneB (Anmäl)   18/3 2018
Den är bra, det är den. Men den är inte nämnvärt läskig, mer nerv. Långt ifrån läskigaste filmen någonsin
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Veronica