Veronika bestämmer sig för att dö

Originaltitel: Veronika Decides to Die
Regissör:Emily Young
Utgivningsår:2009

Om Veronika bestämmer sig för att dö:

En berättelse om Veronika, en kvinna i tjugofemårsåldern som verkar ha allt; ett bra utseende, ett bra jobb och ett underbart liv framför sig. Trots detta bestämmer hon sig för att ta sitt eget liv. Hon misslyckas och vaknar upp på ett sinnessjukhus, där hon får reda på att hon snart kommer att få sin önskan.

Titel: Veronika Decides to Die
Originaltitel: Veronica wa shinu koto ni shita
Regissör: Kei Horie
Regissör: Chris Wedge
År: 2013
Genre: Komedi, Äventyr, Fantasy
Epic – Skogens hemliga rike

Sarah Michelle Gellar, Jonathan Tucker, David Thewlis, Melissa Leo, Erika Christensen, Florencia Lozano

Larry Gross

Drama

Recension Veronika bestämmer sig för att dö

- Den filmgalne sätter betyg 5 och skriver:
Jag har denna film som en av mina favoriter, men den är djup och bitvis mycket sorglig. Skådespelarna gör ett mycket bra jobb med att gestalta psykisk sjukdom. Jag tycker att det här är en mycket bra film som gör att man får så mycket tankar av att se den. Det är en film som i alla fall jag anser att man kan behöva se. Meningen med filmen kan egentligen ha varit att man skall försöka leva sitt liv...

Recension av Veronika bestämmer sig för att dö - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2009
Diskussioner om Veronika bestämmer sig för att dö  (0 diskussioner)
Kommentarer om Veronika bestämmer sig för att dö (81 st)
Hypostas2 (Anmäl)   00:52 22/7
Slutet är genialiskt. En mycket sevärd film även om den har klart svagare partier som drar ner betyget.
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
En väldigt bra film som är baserad på en väldigt bra bok. I vanlig ordning är ju boken bättre men jag tycker att man lyckats göra en väldigt bra filmatisering. Sarah Michelle Gellar gör en väldigt bra insats. Även om jag inte gillar låten så är det ändå ganska kul att de spelar en låt på svenska i filmen ("Vem vet" med Lisa Ekdahl).
bryngel (Anmäl)   20/11 2014
Tur att jag gillar Gellar, annars hade det varit seeegt att härda ut.
Clementoni (Anmäl)   15/8 2014
Hur kan denna fått så bra betyg? Sjukt ointressant rakt igenom.
tildiz6 (Anmäl)   18/3 2014
Jävligt seg, men bra var den :)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Veronika bestämmer sig för att dö