Vertical Limit

Originaltitel: Vertical Limit
Regissör:Martin Campbell
Utgivningsår:2000

Om Vertical Limit:

Peter Garrett är en ung och ambitiös bergsklättrare som dragit sig tillbaka från den riskfyllda sporten efter en tragisk klättringsolycka där han och hans syster såg sin pappa dö. Han har inte haft kontakt med sin syster sedan dess. Tre år efter olyckan måste han ändå ge sig in i bergsklättringen igen, då hans syster och delar av hennes team sitter fast på K2, världens näst högsta berg. Det blir en hård kamp mot elementen och klockan.

Titel: Everest
Regissör: Graeme Campbell
År: 2007
Genre: Action
Everest

Chris O'Donnell, Temuera Morrison, Bill Paxton, Scott Glenn, Robin Tunney, Izabella Scorupco, Roshan Seth, Alexander Siddig, Stuart Wilson, Augie Davis, Nicholas Lea

Terry Hayes, Robert King

Action, Thriller, Äventyr

USA, Tyskland

Recension Vertical Limit

- anonym skriver:
Regissören till "Vertical Limit" heter Martin Campbell och han påstår att denna film likaväl kunde utspelas på en slätt som i ett bergsmassiv, huvudsaken med filmen är relationerna mellan karaktärerna och kärlek, familjeband och mod. Det är hans egna ord. Många kan tycka det är skitsnack och jag är en av dem, inte är det så att den kunde ha utspelats på en slätt; vad skulle hända då? Skulle alla...

Recension av Vertical Limit - Läs hela!

Diskussioner om Vertical Limit  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vertical Limit (193 st)
Zingostar (Anmäl)   13/1 2018
Har alltid gillat denna filmen. En solid action och dramafilm. Häftiga scener och bra skådespeleri. Kan rekommenderas till filmkvällen.
Rai (Anmäl)   23/12 2017
Vilken otrolig ologisk film alltså, offra ett par människoliv för att rädda ett liv, men dock finns ju lite underhållning men inte mycket...
RustyFilm (Anmäl)   7/11 2017
Det är så uppskruvat att det inte går att ta på allvar. Man ska kanske betrakta det hela som en gammaldags serietidningshistoria (i det sammanhanget funkar ju även intrigen). Under förutsättningen ovan kan man till och med finna en hel del spännande episoder.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Krille80 (Anmäl)   7/11 2014
Riktigt fånig och väldigt ologisk film, men som ändå är relativt underhållande. En film helt enligt regelboken, vilket är negativt enligt min mening. 2-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vertical Limit