Vi hade i alla fall tur med vädret

Originaltitel: Vi hade i alla fall tur med vädret
Regissör:Kjell Sundvall
Utgivningsår:1980

Om Vi hade i alla fall tur med vädret:

Handlar om den husvagnscampande familjen Backlunds ansträngningar att koppla av - Sverige runt, runt. Nu gäller det att till varje pris koppla av, vara fri och ha semester! Men hur?

Titel: Vi hade i alla fall tur med vädret - igen
Originaltitel: Vi hade i alla fall tur med vädret - igen
Regissör: Kjell-Åke Andersson
År: 2008
Genre: Komedi
Vi hade i alla fall tur med vädret - igen
Titel: Ett päron till farsa
Originaltitel: Glädjekällan
Regissör: Richard Hobert
År: 1993
Glädjekällan

Claire Wikholm, Rolf Skoglund, Lotta Thomsen, Johan Öhman, Gunnar 'Knas' Lindkvist

Kjell Sundvall, Börje Hansson, Kjell-Åke Andersson

Kortfilm, Komedi

Sverige

Recension Vi hade i alla fall tur med vädret

- m86 sätter betyg 5 och skriver:
Denna film visar exakt hur det svenska semesterlivet ser ut från en vuxens ögon, och det är inte kul för dem, det vet jag nu! Man undrar hur de får till det med det här mycket komiska och fantastiska manuset, som även innehåller svordomar. Det förkommer agressiva meningar (allt från pappan förstås) som: JÄVLA LÅDA! FÖRBANNADE PUMP! NU ÄTER DU, ANNARS JÄVLAR!! med flera.

Recension av Vi hade i alla fall tur med vädret - Läs hela!

Med i listor: Kortfilm Top 50, SVT Öppet arkiv
Diskussioner om Vi hade i alla fall tur med vädret  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vi hade i alla fall tur med vädret (334 st)
Nalleman (Anmäl)   26/2 2018
Jomen detta är faktiskt lite kul(t). Jämfört med den onödiga uppföljaren är denna ett mästerverk.
Rai (Anmäl)   17/1 2018
Det här är verkligen en klassiker...
Raimo_1985 (Anmäl)   21/8 2017
Rätt bra svart komedi som det dröjt ända tills nu att jag såg. Jaja, jag hade kanske kunnat vänta lite till. Men den tar inte mycket tid, den är ju bara en dryg timme lång! Det räcker :) Som Sunes Sommar fångar den Svensson-ideal och Svensson och Bil/Husvagn-semesterkulturen oerhört bra. Otroligt att den blivit en sådan klassiker med tanke på hur nästan hemgjord den känns, och det brukar inte massan gilla. Massan brukar ju inte uppskatta "dålig film".
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/7 2016
Även om Sunes sommar är mycket bättre så är denna också väldigt bra och rolig.
VirginSteele (Anmäl)   25/5 2016
Jag fick väldigt många skratt, tänk er att få uppleva en semester som denna.. Riktigt bra skådespeleri tycker jag, kanon bra film!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vi hade i alla fall tur med vädret