Betyg idag: 1 378 Besökare idag: 6 594

Vi som älskade varann så mycket

Originaltitel: C'eravamo tanto amati
Regissör:Ettore Scola
Utgivningsår:1974

Om Vi som älskade varann så mycket:

Med avstamp i partisanernas kamp under andra världskriget breder den episka berättelsen ut sig. Ur ruinerna efter fascismens fall ska ett bättre samhälle byggas, morgondagen är ljus. Här möter vi tre socialister som slogs sida vid sida i kriget, men nu strider om kärleken till samma kvinna, om den vänskap som ständigt sätts på hårda prov och om att hålla drömmarna vid liv när morgondag blir gårdag.
Se filmen på Headweb

Originaltitel: Novecento
Regissör: Bernardo Bertolucci
År: 1976
1900
Titel: Min bror är enda barnet
Originaltitel: Mio fratello è figlio unico
Regissör: Daniele Luchetti
År: 2007
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare
Min bror är enda barnet

Nino Manfredi, Vittorio Gassman, Stefania Sandrelli, Stefano Satta Flores, Giovanna Ralli, Aldo Fabrizi, Mike Bongiorno, Federico Fellini, Marcello Mastroianni, Nello Meniconi, Guidarno Guidi, Pierluigi, Alfonso Crudele, Isa Barzizza

Ettore Scola, Agenore Incrocci, Furio Scarpelli

Drama, Komedi

Italien
Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2000
Diskussioner om Vi som älskade varann så mycket  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vi som älskade varann så mycket (95 st)
#54 (Anmäl)   19:30 19/6
Underhållande.
goeran (Anmäl)   01:43 27/2
Ettore Scolas Vi som älskade varann så mycket (C'eravamo tanto amati) från 1974 torde vara en av de mera överskattade filmerna på Filmtipset. En tämligen medioker och ytlig film, närmast av såpakaraktär, som nätt och jämt når upp till nivån för godkänt. Filmen duger för en stunds förströelse men en femma som Filmtipset-betyg; det är ett skämt!
Jompalompier (Anmäl)   21:24 26/1
Väldigt snyggt gjord men jag tror att jag måste se om den för att få en bättre uppfattning om den.
Ful_fisk (Anmäl)   30/7 2015
Skitbra historia av Ettore Scola. Episk historia i hiskeligt tempo, mycket värme och humor med inslag av dystrare tongångar och lite politik. Har inte mycket att kritisera, detta är suveränt.
Taliah (Anmäl)   17/4 2015
Lite löjlig ibland och alldeles för pratig för min smak, men i andra halvan lyfte den rejält. Gillar särskilt tidshoppen, frysbilderna och filmreferenserna. Karaktärernas åldrande var bättre gjort än mycket som görs idag.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vi som älskade varann så mycket
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor