Vicky Cristina Barcelona

Originaltitel: Vicky Cristina Barcelona
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:2008

Om Vicky Cristina Barcelona:

Två amerikanska turister i Barcelona blir föremål för en målares intresse. Saker kompliceras av att hans före detta hustru, som tidigare försökt döda honom, dyker upp.

Titel: Whatever Works
Regissör: Whit Stillman
År: 1994
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Barcelona

Scarlett Johansson, Penélope Cruz, Rebecca Hall, Javier Bardem, Chris Messina, Patricia Clarkson, Carrie Preston, Kevin Dunn

Woody Allen

Drama, Romantik

USA, Spanien
Diskussioner om Vicky Cristina Barcelona  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vicky Cristina Barcelona (372 st)
Dream (Anmäl)   2/12 2018
Herre min skapare en sådan sabla röra till film... Hatar Christina - "Scarlett Johanssons" roll: (Lätt på foten så länge han e rik, snygg och intressant samt även ligger både med han, alltså Juan Antonio och Maria Elena!) Nä tack! Den typen av karaktärer behöver inte världen längre, men "Rebecca Halls" roll: Vicky är ju mer seriös så den kan man ta på allvar åtminstone. Sen till sist "Penélope Cruz" - Maria Elena är utan tvekan bäst hon speglar någon form av balans i idiotin och jag små fnissar när verkligheten till slut hinner ikapp. Slutet är roligt, men annars mest massa på hittat kärleks trams utan någon grund, den där gubben "Woody Allen" har en sjuk fantasi. Betyg 2.
Robkiller (Anmäl)   18/2 2018
Som väntat med en Woody Allen film... helt värdelös.
illbejane (Anmäl)   12/2 2018
Tråkig. Långtråkig historia som... inte riktigt har någon poäng alls. Den ska väl visa upp en modern form av kärlekshistoria men den har inte en så stark början eller slut... Bra skådespelare men filmen hade mått bra av lite mer kitschig storyline romcoms har.... Ett bra exempel på hur man gör polykärlek icke-tråkig är You Me Her, tv-serien.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Ett ganska roligt relationsdrama med många absurda situationer. Men Woody Allen har kunnat betydligt bättre än så här
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vicky Cristina Barcelona
Se filmen