Betyg idag: 1 338 Besökare idag: 4 740

Originaltitel: Videomannen
Regissör:Kristian A Söderström
Utgivningsår:2018

Om Videomannen:

En 55-årig VHS-filmsamlare får tag i en värdefull film som kan rädda hans katastrofala ekonomiska situation. Filmen försvinner och han misstänker att den blivit stulen. Han inleder en jakt efter misstänkta förövare.

Stefan Sauk, Lena Nilsson, Morgan Alling, Amanda Ooms, Martin Wallström, Kim Theodoridou Bergquist, Anna Wallander, Victor von Schirach, Ove Wolf, Sven Wollter, Carolin Stoltz, Helena Jansson, Ennio Midena, Darko Savor, Daniel Ekeroth, Mattias Palm

Kristian A Söderström

Drama, Komedi, Thriller

The Video Man, Videoman

Sverige
Diskussioner om Videomannen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Videomannen (4 st)
PeterTheW (Anmäl)   00:58 5/12
Älskar nostalgikänslan och soundtracket, skådespeleriet likaså, även om filmen i sig inte artar sig i samma kvalitet och fart.
DrJW (Anmäl)   21:05 26/11
Historien har några brister och en plothole, men annars så tyckte jag om den här filmen. Jag älskar hyllningen dem gjorde till VHS, särskilt till VHS B- och exploitationfilmerna, de filmer som du lätt kunde hitta på Videoteket (Hemmakväll) eller någon annan ställe som sålde VHS-filmer förr i tiden.
Hypostas2 (Anmäl)   19:04 24/11
Börjar väldigt bra, men tappar mot slutet när den flummar ur lite. Sevärd för filmnördar.
stgurgel (Anmäl)   22:19 18/9
Trevligt nostalgitema och bra soundtracket men osnyggt kameraarbete. Manus är väl lite knöligt också och dialoger, och inte top notch skådespel. Men den duger