Vidioten

Originaltitel: UHF
Regissör:Jay Levey
Utgivningsår:1989

Om Vidioten:

En dagdrömmande loser får kontrollen över den döende TV-stationen UHF och börjar sända annorlunda och konstiga, egenhändigt skapade inslag.

Titel: Be Kind Rewind
Originaltitel: National Lampoon Goes to the Movies
Regissör: Bob Giraldi, Henry Jaglom
År: 1982
National Lampoon's Movie Madness

'Weird Al' Yankovic, Victoria Jackson, Kevin McCarthy, Michael Richards, Fran Drescher, David Bowe, Stanley Brock, Anthony Geary, Trinidad Silva, Gedde Watanabe, Billy Barty, John Paragon, Sue Ane Langdon

Jay Levey, 'Weird Al' Yankovic

Komedi

The Vidiot from UHF

Recension Vidioten

- fridenpaden sätter betyg 5 och skriver:
"Suplies!" Världens bästa komedi? Vem har inte någongång tänkt att om jag hade en egen radiokanal så skulle jag spela helt andra låtar; om jag hade en tv-kanal så skulle jag sluta visa docku-såpor och sända program som folk vill se istället. Eftersom det är så alla tänker så måste det bli en stor succé, eller? UHF är en sådan film. George Newman är en dagdrömmare. Han kan inte behålla ett enda...

Recension av Vidioten - Läs hela!

Diskussioner om Vidioten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vidioten (118 st)
wasteoftime (Anmäl)   7/11 2018
Vissa saker i den här filmen är så hysteriskt galna och knasiga, att man inte kan annat än att gilla det - om man nu inte tycker att "Weird Al" är tråkig. Då ska man hålla sig långt borta. Den saknar ju en del kvalitéer som film, men det är kul, knasigt och underhållande.
Barneyk (Anmäl)   11/11 2017
Riktigt kul på sina ställen, småkul med värme överlag, men bra nog för en trea blir det liksom aldrig riktigt. Trevlig tvåa!
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Bumbi78 (Anmäl)   4/6 2017
En omtitt efter många år och jag tycker fortfarande den här är hysteriskt rolig. Barnsligt och på det stora hela en film sammansatt av bra sketcher, men de prickar rätt väldigt ofta och 80-talsstämningen lyser verkligen.
Bumbi78 (Anmäl)   4/6 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vidioten