Vilddjuren

Originaltitel: The Wild
Regissör:Steve 'Spaz' Williams
Utgivningsår:2006

Om Vilddjuren:

Ett ungt lejon från New Yorks zoo hamnar av misstag på en båt till Afrika. Hans vänner och hans pappa måste nu slå sina kloka huvuden ihop för att föra honom tillbaka till New York.
Se filmen på Viaplay

Originaltitel: El lince perdido
Regissör: Raul Garcia, Manuel Sicilia
År: 2008
Genre: Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr
På rymmen med Felix och hans vänner
Titel: Lilla kycklingen
Originaltitel: Chicken Little
Regissör: Mark Dindal
År: 2005
Genre: Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr
Lilla kycklingen

Kiefer Sutherland (röst), James Belushi (röst), Eddie Izzard (röst), Janeane Garofalo (röst), William Shatner (röst), Richard Kind (röst), Greg Cipes (röst)

Mark Gibson (III), Philip Halprin, Ed Decter, John J Strauss

Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Recension Vilddjuren

- MarcusofaDown sätter betyg 1 och skriver:
Jag blir alltid lika deprimerad när Hollywood tar en bra sak, multiplicerar den gånger tio och likt ett gammalt videoband som man spelat in på för många gånger så sjunker kvaliteten för varje gång tills dess att allt som är kvar är färglöst och trist. På senare tid har det hänt speciellt med två genrer; asiatiska skräckfilmer (re-makes eller inte) och animerade filmer. Vilddjuren sorteras inte helt...

Recension av Vilddjuren - Läs hela!

Med i listor: Disney-klassiker
Diskussioner om Vilddjuren  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vilddjuren (152 st)
KyLLo (Anmäl)   27/8 2018
Annorlunda skämt, som även riktar sig till vuxna. Det är en samproduktion, men definitivt Disney. Står även på omslaget. I den svenskdubbade görs rösterna av bland andra Leif Andrée, Fredde Granberg, Pia Johansson, Björn Gedda. Ulf Brunnberg, David Batra och Reuben Sallmander.
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
supermancover (Anmäl)   15/8 2016
Ännu en jävla madagascar-rip-off som inte fyller någon som helst funktion. Den var varken speciellt snygg eller underhållande på något sätt. Handlingen var platt och sjukt tråkig och resten var bara ugh. NEJ. ORKAR INTE FLER. SLUTA NU.
Sarakin76 (Anmäl)   12/7 2016
En av de svakere klassikerene.-3.
Barneyk (Anmäl)   2/6 2016
Stela animeringar och det känns som en billig ripoff på Madagaskar, inte värdigt Disney. Men ändå en tvåa liksom. Inte direkt dåligt. Dock inte alls en stark tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vilddjuren