Vilken jävla cirkus

Originaltitel: Vilken jävla cirkus
Regissör:Helena Bergström
Utgivningsår:2017

Om Vilken jävla cirkus:

För ett år sedan förlorade Hugo sin första stora kärlek. Plötsligt händer något oförutsägbart, han bokstavligen ramlar in i en cirkus på dekis – och när magin rör vid verkligheten, kan vad som helst hända!

Gustav Lindh, Molly Nutley, Tomas von Brömssen, Aliette Opheim, Johan Widerberg, Evin Ahmad, Vanna Rosenberg, Trolle Rhodin, Marta Oldenburg, Agneta Ehrensvärd, Łukasz Wójcik, Livia Millhagen, Reuben Sallmander, Charlie Gustafsson

Helena Bergström

Drama, Komedi, Romantik

Mending Hugo's Heart

Sverige
Diskussioner om Vilken jävla cirkus  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vilken jävla cirkus (12 st)
produr (Anmäl)   10:13 16/6
Inte min kopp av te direkt
asasae (Anmäl)   16/12 2018
Ett konstnärligt osannolikt teatraliskt drama. En fantasi. En konstig film. En soppa. En enda röra.
Muzzic-Maria (Anmäl)   5/5 2018
Hatten av för duktiga Aliette Opheim och hennes förmåga att ta sig an dialekter. Förortsgöteborgska i 'Ettor & nollor' och här.. ska hon tydligen prata östgötska. Har bara en fråga.. VARFÖR I HELVETE DÅ??! Det tillför inte historien nånting för mig, blir bara pajigt och drar ner hela trovärdigheten på en ändå långsökt och sömnig historia. Extremt klichéartat och förutsägbart. Hjälper inte att Molly Nytley och Gustav Lindh är helt okej i huvudrollerna. (Brömssen är alltid bra som vi redan nämnt här) det blir bara en till en jävla soppa. Svag tvåa.
jaffa (Anmäl)   8/11 2017
Jag gillar filmen över förväntan. Skådespelarna gör så gott de kan. Det finns en underton som är intressant, en film om livets hårda skola.
rakel_maria (Anmäl)   5/11 2017
URUSELT - har de försökt göra en parodi. Nä, fy fan vad dåligt. Alla dessa flashbacks jämt och ständigt filmen igenom osar folkhögskolenivå på film. Sen hur de överanvänder att gå ner till svart när en scen är slut för att visa att tid gått. Vet de inte hur de aska klippa? Hur använda filmisk tid. Pinsamt att denna film fått statligt stöd för att göras, manuset är riktigt låg nivå. Tomas von Brömsen är dock alltid sevärd, även rolig roll av Aliette Opheim som våpet. Men i övrigt - en överstruken geting. Filmen känns gjord av en folkhögskolestudent med stor budget.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vilken jävla cirkus