Ondskans barn

Originaltitel: Village of the Damned
Regissör:John Carpenter
Utgivningsår:1995

Om Ondskans barn:

Alla invånare i en by somnar av en oförklarlig anledning. Några månader senare föds ett antal barn i byn, som med sina intensiva ögon har makt över andra människor. Nyinspelning av filmen från 1960.

Titel: De fördömdas by
Regissör: Jack Smight
År: 1974
Genre: Drama, Action, Thriller
Katastroflarm

Linda Kozlowski, Mark Hamill, Christopher Reeve, Michael Paré, Kirstie Alley, Meredith Salenger

David Himmelstein, Wolf Rilla, Ronald Kinnoch, Larry Sulkis, Stirling Silliphant, Steven Siebert, John Wyndham

Skräck, Science Fiction

Recension Ondskans barn

- ray sätter betyg 3 och skriver:
John Carpenter är mannen som under 70 och 80-talet gav oss klassiker som ”Halloween”, ”The Thing”, ”Christine” och ”Prince of Darkness”, en skräckens mästare kan man kalla honom. Under nittio talet har dock Carpenter fullit längre och längre ner i det vi kan kalla B-facket. Denna film som förövrigt är en nyinspelning utav den brittiska klassikern med samma namn från 1960 Är en stillfull men något...

Recension av Ondskans barn - Läs hela!

Med i listor: John Wyndham, Onda barn, Sci Fi-litteraturbaserat
Diskussioner om Ondskans barn  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ondskans barn (74 st)
Rai (Anmäl)   00:42 27/1
Usel film...
Robkiller (Anmäl)   19/11 2017
Minnesvärd. Har nog inte sett den här på 20 år, men kom ändå ihåg den väl. Någonting får det här att fungera helt ok, vet dock inte riktigt vad. För det känns mer som en barnvänlig version av en carpenter-skräckis, och det blir aldrig skrämmande.
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Bomkia (Anmäl)   6/2 2016
Inte en av Carpenters bästa, men denna skräckfilm är iaf kompetent gjord och innehåller några riktigt underhållande sekvenser. 3-
todape (Anmäl)   22/11 2015
Barn med vitt hår och lysande ögon är inte alls skrämmande. Produktionen är annars ganska bra med John Carpenter som regissör. I rollistan ses bland andra Superman och Luke Skywalker. Inte alla skräckfilmer som kan leverera sådana ikoner. Men en skräckfilm som inte skrämmer är däremot inget bra tecken. Relativt uddlös film. 3/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ondskans barn