Vittnet måste tystas

Originaltitel: Blow Out
Regissör:Brian De Palma
Utgivningsår:1981

Om Vittnet måste tystas:

Jack är ljudtekniker och ger sig ut i natten för att spela in ljudeffekter till en skräckfilm. Det han fångar upp på bandet är dock tillräckligt skrämmande i sig - ett riktigt mord. Det finns dock höga politiska krafter som till varje pris vill tysta det enda vittnet.

Titel: Blow-up – förstoringen
Regissör: William Richert
År: 1979
Genre: Drama, Komedi, Thriller
Presidentmordet

John Travolta, Nancy Allen, John Lithgow, Dennis Franz, Peter Boyden, Curt May, John Aquino, John McMartin, Deborah Everton, J Patrick McNamara, Missy Cleveland, Roger Wilson

Brian De Palma

Thriller

Diskussioner om Vittnet måste tystas  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vittnet måste tystas (94 st)
Barneyk (Anmäl)   10:40 26/2
Trean är ganska svag, filmen känns verkligen svajig som andra också påtalat. Men jag gillar verkligen grejen och det är snyggt att följa hur han pusslar ihop allting och jag känner mig aldrig säker på var filmen ska ta vägen så är hyfsat underhållen filmen igenom. Men det är saker som inte alls funkar för mig, relationen känns krystad och platt t.ex. Men nog med småsaker som ändå lyfter till en trea, även om den är rätt svag.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
djonipony (Anmäl)   25/1 2017
Såg om nu, 10 år efter att ha betygsatt den här. Visste inte att jag hade sett den. Håller helt ok än.
Zebulonm (Anmäl)   8/1 2017
En gammal rulle som duger men nancy allen e ju pinsamt kass i sin roll.
andybrando (Anmäl)   5/10 2016
Spännande och fängslande nästan hela tiden men försvagas av logiska kullerbyttor samt De Palmas förkärlek för tillkrånglat foto.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vittnet måste tystas