Vox Lux

Originaltitel: Vox Lux
Regissör:Brady Corbet
Utgivningsår:2018

Om Vox Lux:

Celestes resa har gått från att ha överlevt en tragedi till att bli en världskänd popstjärna. Efter ett framträdande på en minnesceremoni kastas hon in i kändisskapets virvelvind.

Natalie Portman, Jude Law, Jennifer Ehle, Raffey Cassidy, Stacy Martin, Matt Servitto, Daniel London, Fred Hechinger, Micheál Richardson, Sophie Lane Curtis, Chris Banks, Allison Winn, Christopher Dylan White

Brady Corbet

Drama

Diskussioner om Vox Lux  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vox Lux (3 st)
haajen (Anmäl)   09:42 28/1
Klart underhållande och sevärd men samtidigt rätt ihålig. Det hela känns lite pretentiöst för en story som inte rymmer så mycket djup.
Jaganatha (Anmäl)   21:24 26/1
En inte helt lätt film att betygsätta, men handlingen engagerar i alla fall fram till "finalen", som ju mest består av konsertscener till tonerna av sångerskan Sias originalmusik. Om Brady Corbet ville säga något väsentligt om den moderna tidens kändisskap, så hade han gärna fått vara mer fokuserad. Men rent tekniskt och skådespelarmässigt håller detta hög klass. Fast det där som påstås om Sverige är förmodligen inte helt sant...
KimEkberg (Anmäl)   7/11 2018
Blandningen av högt och lågt får en onekligen att skärpa sina sinnen. Och det är ofta det låga som blir högt, sångscenen i kyrkan och de existensiella flosklerna. Mycket är ju väldigt osmakligt i sin cyniska och estetiserade bild av samtiden, och vad den företar sig att skildra. Men det är kul att se Natalie Portman som en femme som spelar en butch.