Vox Lux

Originaltitel: Vox Lux
Regissör:Brady Corbet
Utgivningsår:2018

Om Vox Lux:

Celestes resa har gått från att ha överlevt en tragedi till att bli en världskänd popstjärna. Efter ett framträdande på en minnesceremoni kastas hon in i kändisskapets virvelvind.

Natalie Portman, Jude Law, Stacy Martin, Jennifer Ehle, Raffey Cassidy, Christopher Abbott, Meg Gibson, Micheál Richardson, Logan Riley Bruner, Daniel London, Matt Servitto, Maria Dizzia, Sahr Ngaujah, Leslie Silva, Sophie Lane Curtis, Willem Dafoe (röst)

Brady Corbet

Drama

Diskussioner om Vox Lux  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vox Lux (8 st)
Metheuz (Anmäl)   21:56 19/6
Svajig film. Första delen är snudd på en fyra, delen med Natalie Portman en tvåa. Fick tvinga mig igenom den enormt utdragna sista scenen.
abnormal (Anmäl)   11:52 9/3
Lyfter aldrig riktigt, även om Portman gör en riktigt bra insats. Den unga Celeste skapar ingen känsla och delarna flyter inte riktigt ihop. Känns mer som löst sammansatta kortfilmer.
Barneyk (Anmäl)   13:40 8/3
Mycket märklig film som jag inte riktigt förstår mig på vad den vill ha sagt. Jag tycker det känns mycket som att den vill säga mer än vad den alls lyckas med. Det är ändå mycket som är snyggt och jag gillar verkligen berättarrösten. Nyfikenheten ligger i mig men filmen tar aldrig vägen någonstans och som andra så saknar jag en starkare röd tråd som knyter ihop det.
melancholosity (Anmäl)   20:08 7/3
Njä. Har definitivt bra delar, men svag rent dramaturgiskt. Mest stör jag mig på att jag inte ser ett samband mellan de första två delarna och finalen.
Engravadlax (Anmäl)   00:02 24/2
Inte jätteförtjust i berättarfoe, unga Celeste har ingen vidare sångröst, men jag gillart ändå. Filmen handlar inte om så mycket och leder inte direkt någonstans, men miljöerna, stämningen, karaktärerna känns mycket trovärdiga. Hade dessutom väldigt kul åt parodisludgebandet i L.A., ett gäng halsskägg som har gjort minsta möjliga ansträngning i studion för att få stå på scen. Och lol åt Imperial Triumphant-tischan, den passade verkligen in i filmens kontext. :D
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vox Lux