Wag the Dog

Originaltitel: Wag the Dog
Regissör:Barry Levinson
Utgivningsår:1997

Om Wag the Dog:

Elva dagar före det amerikanska presidentvalet hamnar presidenten i en sexskandal och endast ett hastigt uppkommet krig tycks kunna rädda honom kvar vid makten...

Titel: Argo
Originaltitel: The Ides of March
Regissör: George Clooney
År: 2011
Maktens män

William H Macy, Dustin Hoffman, Robert De Niro, Woody Harrelson, Denis Leary, Kirsten Dunst, Willie Nelson, Anne Heche, Andrea Martin, John Michael Higgins, Drena De Niro, Harland Williams

Hilary Henkin, David Mamet, Larry Beinhart

Drama, Komedi

Diskussioner om Wag the Dog  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wag the Dog (292 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Krille80 (Anmäl)   7/11 2014
Så här mycket självironi trodde jag knappt att amerikanerna var kapabla till. Alla ni som hånskrattar åt flaggviftning, patriotism och sentimentalitet kommer garanterat att älska detta frontalangrepp på amerikansk propaganda. 3+
ergopliroforia (Anmäl)   19/1 2014
Tramsig, men rymmer en del samhällskritik att nicka åt och ett par höjdpunkter att skratta högt åt, som den sköldpaddsvart-vita katten. Vet inte om det är filmen jag ger betyget eller whiskyn jag drack till den.
Gigi1943 (Anmäl)   8/5 2013
Nu är tyvärr någon ute och cyklar! Jag brukar imponeras över att Filmtipset oftast prickar rätt med vad jag kan tänkas ge för betyg, men denna gång har någon bindel för ögonen och maskingnissel i öronen. Jag ger den en ETTA (en svag en) så långt från fyra man kan tänka (förslaget alltså). Jag har skrivti i mitt block vid TV:n: Vad handlade den om??? Bla Bla Bla...
the godfather (Anmäl)   7/2 2012
Roligt att de driver med media i denna men den är inte så bra. Det är något som saknas, vet inte vad det är men en tvåa är den dock värd. De niro och hoffman är bra som alltid. Går att se och duger för stunden men inget man ser om.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wag the Dog