Walesa

Originaltitel: Walesa Czlowiek z nadziei
Regissör:Andrzej Wajda
Utgivningsår:2013

Om Walesa:

En biografi om den polske fackföreningsrevolutionären Lech Walesa, fackföreningsledaren från Gdansk som riskerade sin familjs liv för det han trodde på.

Robert Wieckiewicz, Agnieszka Grochowska, Iwona Bielska, Zbigniew Zamachowski, Maria Rosaria Omaggio, Ewa Kolasinska

Janusz Glowacki

Drama, Biografi

Walesa: Man of Hope

Polen
Diskussioner om Walesa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Walesa (9 st)
KyLLo (Anmäl)   02:02 22/1
En av de sämre polska filmer jag sett. Ointressant och lång.
Razzel (Anmäl)   19:20 11/1
Överraskande bra, fiinfina insatser av Wiekiewics och självlysande Grochowska (Polens egna Binoche). Heja Wajda!
WillyV (Anmäl)   20/10 2018
Välgjord, välspelad och fin film med små skavanker. Svag fyra.
Jompalompier (Anmäl)   29/11 2014
Från att knappt veta något om Walesa till att i alla fall ha lite baskunskaper. Hade kanske velat veta lite mer om hans bakgrund, barndom osv. Men en snygg film med bra skådespelare så jag är nöjd.
piotr (Anmäl)   24/11 2014
Lech var tydligen väldigt emot att göra en film, men efter många år sâ gav han Andrzej Wajda sitt medgivande. Wajda lyckas hitta balansen mellan att glorifiera Lech och de mörka sidorna och samtidigt hâlla honom mänsklig. Han påminner fett om min polska svärfar i sitt enkla men rätframa sätt. Gott mos, se den!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Walesa