Betyg idag: 1 212 Besökare idag: 5 617

Originaltitel: WALL·E
Regissör:Andrew Stanton
Utgivningsår:2008

Om WALL-E:

Efter åratal av ohejdad konsumtion är Jorden täckt av skräp. För att göras beboelig igen flyr människorna Jorden och placerar ut miljontals små robotar för att städa upp. Efter hundratals år finns bara roboten WALL-E kvar; allt han vet om människor har han lärt sig av våra kvarlämningar. Han känner sig ensam, men en dag möter han roboten EVE, och ett stort äventyr kan ta sin början...

Titel: Burn-E
Regissör: Gore Verbinski
År: 2011
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Western
Rango

Jeff Garlin (röst), Ben Burtt (röst), Kim Kopf (röst), Garrett Palmer (röst), Sigourney Weaver (röst), Paul Eiding (röst), Kathy Najimy (röst), John Ratzenberger (röst), Fred Willard (röst)

Andrew Stanton

Komedi, Animerad, Familjefilm, Science Fiction

WALL*E, WALL• E

Recension WALL-E

- Lenkan sätter betyg 4 och skriver:
Ytterligare ett steg i animationstekniken är tagen i och med den här filmen och jag funderar på hur nära verkligheten en animation kan bli utan att vara verklig. Wall-E är fruktansvärt snyggt gjord, så vacker att man ibland tappar andan. Finns inte mycket mer att tillägga där. De har lyckats otroligt bra med att förmedla känslor och tankar utan att använda tal, men ibland blir det lite för mycket "blip-bloppande"...

Recension av WALL-E - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Animerad Top 50, Familjefilm Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Pixar, Postapokalyptiska filmer, Science Fiction Top 50
Diskussioner om WALL-E  (0 diskussioner)
Kommentarer om WALL-E (781 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22:24 14/10
vilket dravel
2004Orre (Anmäl)   11:31 24/2
Denna film har jätte mycket känsla vilket gör denna film till en av de bästa filmerna som någonsin har gjorts.
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   23/9 2016
Mysig, rolig och full av finess och detaljrikedom!
zallaxx (Anmäl)   12/7 2016
bäst igen
kalis89 (Anmäl)   22/11 2015
Riktigt sockersöt animerad film! Pixar kan inte göra dåliga filmer!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till WALL-E
Se filmen