Betyg idag: 1 072 Besökare idag: 4 550

Originaltitel: WALL·E
Regissör:Andrew Stanton
Utgivningsår:2008

Om WALL-E:

Efter åratal av ohejdad konsumtion är Jorden täckt av skräp. För att göras beboelig igen flyr människorna Jorden och placerar ut miljontals små robotar för att städa upp. Efter hundratals år finns bara roboten WALL-E kvar; allt han vet om människor har han lärt sig av våra kvarlämningar. Han känner sig ensam, men en dag möter han roboten EVE, och ett stort äventyr kan ta sin början...

Titel: Burn-E
Regissör: Gore Verbinski
År: 2011
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Western
Rango

Jeff Garlin (röst), Ben Burtt (röst), Kim Kopf (röst), Garrett Palmer (röst), Sigourney Weaver (röst), Paul Eiding (röst), Kathy Najimy (röst), John Ratzenberger (röst), Fred Willard (röst)

Andrew Stanton

Komedi, Animerad, Familjefilm, Science Fiction

WALL*E, WALL• E

Recension WALL-E

- annihilat0r sätter betyg 4 och skriver:
För mig känns "Wall-E" som det förlorade barnet, barnet som adopterades bort. Det är en liten pärla som alltid saknats, utan min medvetenhet. Ett tomrum i min själ har existerat, insåg jag först när jag upplevde den monumentala berättelsen om Wall-E.

Recension av WALL-E - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Animerad Top 50, Familjefilm Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Pixar, Postapokalyptiska filmer, Science Fiction Top 50
Diskussioner om WALL-E  (0 diskussioner)
Kommentarer om WALL-E (783 st)
krumelurdjur (Anmäl)   20:52 24/6
Se upp alla robotgalningar för här kommer Walleman – den galna roboten. Ett nytt spännande äventyr av skaparna till Töj Störy och Den feta lejonpungen – the movie och De 400 Slagen. Walle bor i ett hus byggt av sopor och han åker rymdeskepp och det går undan. Kan någon stoppa honom? Kul fakta: filmen är gjord i datan – den första i sitt slag. Helt klart en femma.
Rai (Anmäl)   21:23 5/3
Lite för seg för min smak, så nej!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
vilket dravel
2004Orre (Anmäl)   24/2 2017
Denna film har jätte mycket känsla vilket gör denna film till en av de bästa filmerna som någonsin har gjorts.
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   23/9 2016
Mysig, rolig och full av finess och detaljrikedom!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till WALL-E
Se filmen