Wall Street: Money Never Sleeps

Originaltitel: Wall Street: Money Never Sleeps
Regissör:Oliver Stone
Utgivningsår:2010

Om Wall Street: Money Never Sleeps:

När den globala ekonomin börjar knaka i fogarna slår sig en ung aktiehandlare sig samman med den ökände Gordon Gekko. De har två mål med sitt samarbete: att förvarna om den kommande finansiella kollapsen och att ta reda vem som bär ansvaret för den unge aktiehandlarens mentors död.

Titel: Wall Street
Regissör: James Dearden
År: 1999
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Rogue Trader

Shia LaBeouf, Michael Douglas, Carey Mulligan, Josh Brolin, Susan Sarandon, Frank Langella, Vanessa Ferlito, John Bedford Lloyd, Keith Middlebrook, Eli Wallach, Austin Pendleton

Allan Loeb, Stephen Schiff

Drama

Wall Street 2

Recension Wall Street: Money Never Sleeps

- haedl sätter betyg 3 och skriver:
Douglas dyker rätt in i den nya rollen och hoppet om en skön film formas. Tyvärr faller den platt. Det existerar ingen symmetri mellan affärer och privatliv. Familjedramat tar över och filmen tappar skärpa. Oliver Stones uppföljare till sin minnesvärda analys av 80-talets företagsgirighet är mycket mer flashig och frigjord. De typiska snörvelhistorierna som ofta har en säker plats i amerikanska filmer...

Recension av Wall Street: Money Never Sleeps - Läs hela!

Diskussioner om Wall Street: Money Never Sleeps  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wall Street: Money Never Sleeps (195 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   8/10 2017
Onödig uppföljare
Lumus Maxima (Anmäl)   12/8 2017
Blek kopia i jämförelse med 1:an.
jonassjohnson (Anmäl)   21/2 2016
I ert vetlösa hat.
Ful_fisk (Anmäl)   22/5 2015
Nja… börjar bra men känns alldeles för ofokuserad och ointressant. Mycket ekonomiskt pladder som man inte riktigt hänger med i också. Snygg och välspelad men en rätt halvdan "20 år senare"-uppföljare till en suverän original-film. Ännu en vagn i Oliver Stones tåg av medelmåttiga filmer efter millenieskiftet...
Bomkia (Anmäl)   25/1 2015
Jag älskar den första filmen, men denna lever inte alls upp till samma nivå. Börjar ok men blir snabbt ganska seg handling och Douglas är väldigt underutnyttjad. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wall Street: Money Never Sleeps
Se filmen