Wall Street: Money Never Sleeps

Originaltitel: Wall Street: Money Never Sleeps
Regissör:Oliver Stone
Utgivningsår:2010

Om Wall Street: Money Never Sleeps:

När den globala ekonomin börjar knaka i fogarna slår sig en ung aktiehandlare sig samman med den ökände Gordon Gekko. De har två mål med sitt samarbete: att förvarna om den kommande finansiella kollapsen och att ta reda vem som bär ansvaret för den unge aktiehandlarens mentors död.

Titel: Wall Street
Originaltitel: Enron: The Smartest Guys in the Room
Regissör: Alex Gibney
År: 2005
Smartaste grabbarna i rummet

Shia LaBeouf, Michael Douglas, Carey Mulligan, Josh Brolin, Susan Sarandon, Frank Langella, Vanessa Ferlito, John Bedford Lloyd, Keith Middlebrook, Eli Wallach, Austin Pendleton

Allan Loeb, Stephen Schiff

Drama

Wall Street 2

Recension Wall Street: Money Never Sleeps

- blue velvet sätter betyg 2 och skriver:
Aktiehandlaren Jake Moore (Shia LaBeouf) är på uppåtsving i karriären. Men när den globala ekonomin börjar på att knaka så försöker han få till ett samarbete med sin blivande svärfar, finansmannen Gordon Gekko (Michael Douglas) som kommit ut i det fria efter åtta år bakom lås och bom. Samtidigt så begår Jakes Chef och mentor Louis Zabel (Frank Langella) självmord. Tillsammans så försöker Jake och Gordon...

Recension av Wall Street: Money Never Sleeps - Läs hela!

Diskussioner om Wall Street: Money Never Sleeps  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wall Street: Money Never Sleeps (195 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   8/10 2017
Onödig uppföljare
Lumus Maxima (Anmäl)   12/8 2017
Blek kopia i jämförelse med 1:an.
jonassjohnson (Anmäl)   21/2 2016
I ert vetlösa hat.
Ful_fisk (Anmäl)   22/5 2015
Nja… börjar bra men känns alldeles för ofokuserad och ointressant. Mycket ekonomiskt pladder som man inte riktigt hänger med i också. Snygg och välspelad men en rätt halvdan "20 år senare"-uppföljare till en suverän original-film. Ännu en vagn i Oliver Stones tåg av medelmåttiga filmer efter millenieskiftet...
Bomkia (Anmäl)   25/1 2015
Jag älskar den första filmen, men denna lever inte alls upp till samma nivå. Börjar ok men blir snabbt ganska seg handling och Douglas är väldigt underutnyttjad. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wall Street: Money Never Sleeps