Wallander - Arvet

Originaltitel: Wallander - Arvet
Regissör:Mikael Marcimain
Utgivningsår:2010

Om Wallander - Arvet:

På Bräda Musteri hålls affärsmiddag för att lansera musteriets nya produkter då företagets VD Manfred Stjärne blir mördad. Vill någon konkurrent förstöra Brädas rykte eller var motiven till morden personliga? Wallander inser snart att pengar är inblandade och att någon eller några inte drar sig för ytterligare mord för att nå sina mål vad det gäller Bräda. Mordvågen fortsätter och kanske härjar en metodisk seriemördare i Ystad. Polisen dras in i en härva av hjärntvätt, otrohet och hatiska före detta anställda, en härva som kommer att påverka Wallander personligen på ett sätt han aldrig kunnat föreställa sig.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Wallander - Tjuven
Regissör: Stephan Apelgren
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Wallander - Tjuven

Sverrir Gudnason, Lena Endre, Mats Bergman, Krister Henriksson, Douglas Johansson, Nina Zanjani, Fredrik Gunnarsson, Annika Hallin, Ruth Vega Fernandez, Björn Andrésen, Kenneth Milldoff, Björn Andersson, Jessica Liedberg, Simon J Berger, Sven Nordin

Anton Moritz

Drama, Kriminalare, Thriller

Sverige
Med i listor: Kurt Wallander
Diskussioner om Wallander - Arvet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wallander - Arvet (52 st)
Nalleman (Anmäl)   16:41 3/1
Detta är verkligen inte bra! Ger dock en ytterst svag tvåa i betyg.
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
smichael (Anmäl)   15/11 2015
Så krystat med alla olika relationer hit och dit.
Krusty (Anmäl)   27/5 2015
Ett intressant namn i rollistan som gjorde att jag tänkte att det kunde bli en ok rulle. Men det var snabbt avklarat, sen blev det bara skit.
Krille80 (Anmäl)   20/4 2015
Aldrig har väl en Wallander-film försökt likna "Morden i Midsomer" som denna gör. För mig personligen så fösvann charmen med "Morden i midsomer" för längesedan vilket gör att denna film inte heller ger mig större glädje. Helt klart för utdragen i sitt berättande tilld en grad att den låter mig som tittare bli uttråkad. Då kvittar det hur spektakulära mordscenerna är eller ondskefullt sevärd mördaren är.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wallander - Arvet