Wallander - Indrivaren

Originaltitel: Wallander - Indrivaren
Regissör:Kathrine Windfeld
Utgivningsår:2010

Om Wallander - Indrivaren:

En kvinna hittas död i sin lägenhet. Wallander konstaterar snabbt att det handlar om ett bråk som har spårat ut och allt pekar mot att det är offrets tidigare pojkvän, dörrvakten Fabian som är skyldig. Under utredningen upptäcker Pontus att en gammal pojkvän till Isabel är inblandad och att hon bär på en tung hemlighet från sitt förflutna. Hennes framtid som polis står plötsligt på spel samtidigt som hennes lojalitet mot både Pontus och Kurt Wallander ställs på sin spets.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Wallander - Tjuven
Regissör: Stephan Apelgren
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Wallander - Tjuven

Krister Henriksson, Lena Endre, Sverrir Gudnason, Nina Zanjani, Douglas Johansson, Emil Forselius, Mats Bergman, Fredrik Gunnarsson, Rafael Edholm, David Dencik, Stina Ekblad, Marianne Mörck, Henny Åman, Fredrik Hiller, Robin Stegmar, Patrik Karlson

Stefan Thunberg

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Sverige
Med i listor: Kurt Wallander
Diskussioner om Wallander - Indrivaren  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wallander - Indrivaren (59 st)
Nalleman (Anmäl)   16:44 3/1
Som flertalet Wallander under perioden med Henriksson i titelrollen går det rejält på tomgång.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/9 2017
Kass
Krusty (Anmäl)   27/5 2015
Rätt sevärt avsnitt som inte är fullt lika uselt som en del andra i serien. Om inte annat sevärt för att David Dencik är med. Han levererar alltid, oavsett kvaliteten på omgivande produktion.
Krille80 (Anmäl)   20/4 2015
Jag gillar historien och det faktum att polisaspiranten Isabelle får mer utrymme och sin egen historia. Nina Zinjani rollen som Isabelle är dessutom duktig och sevärd. En godkänd film. Lite kusligt att vi än en gång skulle få se en skådis i en Wallander-film som snart efter detta skulle ta sitt eget liv. Först Johanna Sällström och från denna film Emil Forselius. Båda Guldbaggebelönade under sin unga karriärer och båda födda 1974. 2+
emilstjernholm (Anmäl)   26/7 2014
Förutsägbar. Dessutom dålig kemi i kärlekstriangeln. Dencik är hygglig men i övrigt är filmen inget att hänga i julgranen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wallander - Indrivaren