Wallander - Sidetracked

Originaltitel: Wallander - Sidetracked
Regissör:Philip Martin (IV)
Utgivningsår:2008

Om Wallander - Sidetracked:

Kurt Wallander blir vittne till hur en okänd tjej begår självmord genom att tända eld på sig själv. Flera mord sker i Ystads närhet där offren blir skalperade.
Se filmen på Plejmo

Genre: Thriller
Villospår
Titel: Wallander - One Step Behind
Originaltitel: Wallander - One Step Behind
Regissör: Philip Martin (IV)
År: 2008
Originaltitel: Wallander - The Fifth Woman
Regissör: Aisling Walsh
År: 2010
Wallander - The Fifth Woman

Kenneth Branagh, Sarah Smart, Jeany Spark, Sadie Shimin, Tom Beard, Tom Hiddleston, Richard McCabe, David Warner

Richard Cottan

Kriminalare, Thriller

Storbritannien, Sverige, USA, Tyskland
Med i listor: Kurt Wallander
Diskussioner om Wallander - Sidetracked  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wallander - Sidetracked (62 st)
mahasarakam (Anmäl)   24/6 2017
En engelsk tv-version av Henning Mankells utmärkta roman Villospår. Tyvärr känns historien mer eller mindre sönderhackad och fragmentarisk.
Krille80 (Anmäl)   30/5 2015
Jag störs inte alls av att filmen är inspelad i Sverige eller att det är svenska namn, skyltar, tidningar osv. Jag tycker det är rätt kul. Jag tycker det också är skönt att man skippat brytningar och kör på engelska fullt ut i talet. Kenneth Branagh fungerar bra i rollen som Wallander. Boken som filmen baseras på är rätt fantastisk och dom nivåerna når man inte upp till här. Detta var dock både sevärt och bra. 3+
Taandborste (Anmäl)   7/7 2012
Jag har aldrig riktigt förstått varför de är i Sverige, allting står på svenska, polisuniformerna är svenska... men människorna är brittiska? Aja, jag är ingen Wallanderfantast, varken engelskspråkig eller svensk, men de är väl som de flesta liknande filmer. Hyfsad underhållande, halvspännande på sina ställen.
todape (Anmäl)   24/6 2012
Ganska medioker thriller. Även lustigt med en utländsk produktion som ska utspela sig i Sverige. 4 av 10.
sicworld (Anmäl)   24/7 2011
Flytter på mer än den svenska versionen. Men att se den svenska och sedan denna gör skillnaderna i storyn lite störande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wallander - Sidetracked