War Dog

Originaltitel: War Dog
Regissör:Björn Carlström, Daniel Hübenbecher
Utgivningsår:1986

Om War Dog:

Charles Stewart har aldrig kunnat acceptera att hans bror Rick skulle blivit dödad i Vietnam. När en journalist, Dean Daniels, visar honom en film från ett mordförsök på en välkänd politiker, känner Charles igen sin bror Rick som en av mördarna - han känner även igen mördarnas ledare som Spacek, sin hårdföre befälhavare från Vietnam. Charles försöker komma över mer information om mördarna men möter en mur av tystnad. Armén vill inte svara på hans frågor, inte heller CIA. De som vet vill inte tala - och de som försöker dör. Charles ger inte upp. Han letar efter den camp där Spacek tränar sina "Wardogs" för att kunna rädda sin bror Rick. En ojämn kamp börjar.

Timothy Earle, Gunnar Ernblad, Bengt Fridh, David Gillies, Iréne Grönwall, Catherine Jeppsson, Wolf Linder, Sydney Livingstone

Björn Carlström, Daniel Hübenbecher

Drama, Action, Thriller, Krig

Wardogs

Sverige
Diskussioner om War Dog  (0 diskussioner)
Kommentarer om War Dog (11 st)
NekkruEvul (Anmäl)   3/10 2017
Det här är, helt seriöst menat, en ASBRA film.
Diclonius (Anmäl)   14/11 2016
Riktigt bra knäckebrödsaction. Och tungt bevismaterial till varför Mars Helge riktiga talang var som producent, och inte regissör.
Greigh (Anmäl)   14/1 2014
Filmen är inspelad på västkusten i Varberg, vilket den får en extrapoäng för. Sedan att Mats Helge faktiskt har producerat filmen är ännu bättre. Och att detta är en av Sveriges mest blodigaste filmupplevelse någonsin (om man tittar på den tyska oklippta utgåvan vill säga) så är den brilijant på alla sätt!
Bumbi78 (Anmäl)   21/12 2012
Mystisk som fan och roligast för att det "svenska" lyser igenom varje scen med inredning bla. Annars liknar det mest en Mats-helge produktion med gott om våld och blodigheter. Biljakten är faktiskt en helt okej actionscen.
Fantastroid (Anmäl)   23/10 2012
Har för mig att jag tyckte den var bra men lite tradig. Kul dock att min gamla lärare har gjort specialeffekterna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till War Dog