Apornas planet: Striden

Originaltitel: War for the Planet of the Apes
Regissör:Matt Reeves
Utgivningsår:2017

Om Apornas planet: Striden:

Efter att aporna genomlidit fruktansvärda förluster brottas Caesar med sina mörka instinkter och påbörjar sin jakt på hämnd. När de till slut möts öga mot öga, kämpar Caesar och översten i en storslagen strid som kan avgöra ödet för båda arterna och planetens framtid.

Titel: Apornas planet: Uppgörelsen
Regissör: J Lee Thompson
År: 1972
Genre: Drama, Action, Thriller, Science Fiction
Erövringen av apornas planet

Andy Serkis, Woody Harrelson, Steve Zahn, Karin Konoval, Amiah Miller, Terry Notary, Ty Olsson, Michael Adamthwaite, Toby Kebbell, Gabriel Chavarria, Judy Greer, Sara Canning, Devyn Dalton, Aleks Paunovic, Alessandro Juliani, Max Lloyd-Jones, Roger Cross

Matt Reeves, Mark Bomback

Drama, Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

USA, Kanada, Nya Zeeland
Diskussioner om Apornas planet: Striden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Apornas planet: Striden (46 st)
Djason (Anmäl)   10:07 19/3
Fantastiskt snyggt gjord med en bra handlingen även om själva striden kanske inte var så mycket att hänga i julgranen. Steve Zahn är ett bra tillskott till handlingen. Och Woody Harrelson spelar så där som bara han kan.
Bumbi78 (Anmäl)   09:00 17/3
Tredje och sista(?) delen i de nya filmerna och jag är fortfarande imponerad, Toksnygg till att börja med och en story som konstigt nog funkar alldeles utmärkt. En kul tanke som far förbi - i första filmen var det mest mänskliga karaktärer och några apor medans det var fifty/fifty i andra filmen. Här dominerar apornas karaktärer stort och människorna har en mindre biroll.
vonadel (Anmäl)   05:25 17/3
Blev så förvånad över att denna fått så mycket hat. Men, det är nog mycket för att i dessa tider är allting svart eller vitt. Om man tycker att en film inte är sådär jättebra ska man ge en etta, och tycker man den är bra ska man ge en tia. Tycker det börjar bli så allt mer på Imdb iaf. Själv tycker jag att den i princip håller samma klass som sina föregångare. 8/10
karlmats (Anmäl)   21:30 2/3
Framför allt lyckas nya Planet of the Apes med att vara riktigt jävla fetsnygg. De här miljöerna är helt fenomenala och aporna är nåt i hästväg, och då inte bara för att de rider på hästar. De postapokalyptiska landskapen är bedårande och Andy Serkis börjar ju bli nån slags levande legend vid det här laget trots att ingen vet hur karln ser ut. Med det sagt tycker jag att det ändå blir lite svårt att engagera sig så länge det bara är apor på skärmen, och det är ju en bra jävla stund alltså. Filmen behöver en Woody Harrelson och när han väl kommer in så lyfter alltihop och det som kändes som en stark 2a blir till en ganska stabil 3a till slut. Det skadar ju förstås inte att en av människosoldaterna har plitat ner "Bedtime for Bonzo" på hjälmen och att sidekick-apan Bad Ape ser ut som att han skulle komma direkt från en Robert Vince-rulle. I slutändan tycker jag nog att det blev ganska bra det här, och anspelningarna och kopplingarna till originalet är fina. Tre raka 3or till trilogin, det påminner i kvalitet lite som Resident Evil, där föll ju fyran och femman ihop så man får väl ändå nästan hoppas att det är slut på det här nu. Men satan va långt fram tekniken har kommit alltså, CGI har inte sett bättre än så här tror jag.
minewounds (Anmäl)   19:46 2/3
Ärligt talat mycket besviken. Långdragen och antiklimaktisk, inte alls i klass med de två tidigare filmerna i serien. Försöker desperat att ta fram känslosamma och storslagna ögonblick men övertygar inte. Trist med tanke på potentialen. Inte mycket till strid heller för den delen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Apornas planet: Striden
Se filmen