Betyg idag: 1 016 Besökare idag: 4 685

Originaltitel: War for the Planet of the Apes
Regissör:Matt Reeves
Utgivningsår:2017

Om Apornas planet: Striden:

Efter att aporna genomlidit fruktansvärda förluster brottas Caesar med sina mörka instinkter och påbörjar sin jakt på hämnd. När de till slut möts öga mot öga, kämpar Caesar och översten i en storslagen strid som kan avgöra ödet för båda arterna och planetens framtid.

Titel: The Walk
Regissör: Bryan Singer
År: 2014
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
X-Men: Days of Future Past

Andy Serkis, Woody Harrelson, Steve Zahn, Karin Konoval, Amiah Miller, Terry Notary, Ty Olsson, Michael Adamthwaite, Toby Kebbell, Gabriel Chavarria, Judy Greer, Sara Canning, Devyn Dalton, Aleks Paunovic, Alessandro Juliani, Max Lloyd-Jones

Matt Reeves, Mark Bomback

Drama, Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Apornas planet: Striden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Apornas planet: Striden (16 st)
atroxa (Anmäl)   08:36 19/7
Den bästa i serien, och det säger mycket.
haajen (Anmäl)   15:37 18/7
Fyran är svag men detta är ändå så ambitiöst och engagerande att det inte kan bli något annat betyg. Väldigt välgjord och beundransvärt att den inte tar till de lätta lösningarna vad gäller konflikterna karaktärerna emellan. Sedan kan man ha invändningar mot viss deus ex machina mot slutet men jag köper det då det passar in i det budskap filmskaparna vill föra fram. Lite för ojämn i tempo och viss comic relief känns lite malplacerad då filmen i övrigt är så oerhört mörk - känns som en kompromiss påtvingad av filmbolaget. Nåväl, det som inte funkar till 100% försvinner på det stora hela och detta är i slutändan en fin avslutning på en av de bästa trilogierna någonsin. 4/4+ (ev. en 5a)/4- blir slutbetyget för de tre filmerna.
myslas (Anmäl)   23:52 16/7
Man kan inte anklaga dem för att ha låga ambitioner i alla fall men någonstans borde kanske någon förklarat att det kanske inte är helt realistiskt att sätta målet till Apocalypse Now. Inledningen är sprakande och lovar gott men sedan blir det så mycket känslofyllda scener staplade på varandra att till och med jag som gillar långsamma filmer tycker att det är lite för mycket. Någon i produktionsteamet måste också upptäckt det så man har valt att stoppa in en comic relief för att lätta upp stämningen. Det leder dessvärre till ett annat problem nämligen att filmen är alldeles för lång. De borde istället kapat några av de där snyftscenerna så att tempot inte sinkats helt. Det här är ändå saker jag kan stå ut med så länge filmen följer en röd tråd och har någon sorts logik. Tyvärr förstörs allting i slutscenerna som är så dumma att allting faller platt. Jag vill verkligen gilla den här filmen och det finns bra saker med den men jag kan inte sätta ett högre betyg än en tvåa.
BrutusBeefcake (Anmäl)   23:08 16/7
Är inte så mycket krig i denna som titeln kanske utlovar. Men det är väl bra egentligen. Men jag hade ändå hoppats på något mer annorlunda och Woodys karaktär är extremt tråkig. Sedan kunde de gott ha skippat comic reliefen som kändes väldigt malplacerad. Annars en väldig habil film och värdigt avslut även fast den saknar det lilla extra. (9-/15)
Lumus Maxima (Anmäl)   20:09 16/7
Mycket bra äventyrsfilm. Gillar det lugna tempot. Bra musik, och snyggt gjord.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Apornas planet: Striden