Betyg idag: 1 112 Besökare idag: 6 338

Originaltitel: War for the Planet of the Apes
Regissör:Matt Reeves
Utgivningsår:2017

Om Apornas planet: Striden:

Efter att aporna genomlidit fruktansvärda förluster brottas Caesar med sina mörka instinkter och påbörjar sin jakt på hämnd. När de till slut möts öga mot öga, kämpar Caesar och översten i en storslagen strid som kan avgöra ödet för båda arterna och planetens framtid.

Titel: Apornas planet: Uppgörelsen
Regissör: Peter Jackson
År: 2005
Genre: Drama, Romantik, Äventyr, Fantasy
King Kong

Andy Serkis, Woody Harrelson, Steve Zahn, Karin Konoval, Amiah Miller, Terry Notary, Ty Olsson, Michael Adamthwaite, Toby Kebbell, Gabriel Chavarria, Judy Greer, Sara Canning, Devyn Dalton, Aleks Paunovic, Alessandro Juliani, Max Lloyd-Jones, Roger Cross

Matt Reeves, Mark Bomback

Drama, Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

USA, Kanada, Nya Zeeland
Diskussioner om Apornas planet: Striden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Apornas planet: Striden (41 st)
Zok (Anmäl)   22:20 28/1
En bra avslutande del i serien som inte gjorde mig besviken. Även om känslan är att något saknas också. Men en mycket bra film i slutändan.
arruba (Anmäl)   16:50 25/1
Oerhört mörk och kraftig film, hade människor i stället för apor varit i fokus så tror jag denna hade hyllats betydligt mer bland människor, synd egentligen. Vi är alla djur av denna värld. Skall inte bli för dramatisk här nu, bra film är det jag vill konstatera.
BarryHero (Anmäl)   23:26 23/1
Faktiskt mycket bra efter att jag inte varit superimponerad utav de tva tidigare filmerna. Ar ett enormt fan av filmen fran 1968 sa jag har haft stora krav pa alla uppfoljare. Den har ar bra. Aporna ar fantastiskt fint animerade och cinematografin ar ypperlig, speciellt for den har typen av film. Aven om det inte alltid hander sa mycket i filmen kan man atminstone njuta av de vackra landskapen. Hoppas pa en fortsattning pa denna.
#54 (Anmäl)   23:09 14/1
Intresserar mig inte nämnvärt.
Harkaiden (Anmäl)   20:54 12/1
Kompetent, men lite väl utdragen. Tappade intresset ett par ggr.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Apornas planet: Striden
Se filmen