War Horse

Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:2011
Antal betyg:2017 betyg

Om War Horse:

Filmen inleds med den fantastiska vänskapen mellan en häst kallad Joey och en ung man vid namn Albert, som tämjer och tränar honom. När de tvingas isär följer filmen den extraordinära resa som hästen kastas ut på då han arbetar sig igenom första världskriget och förändrar och inspirerar människor som han möter på vägen - både i brittiska kavalleriet, tyska soldater och en fransk bonde och hans dotterdotter...

Titel: Seabiscuit
År: 2006
Genre: Drama, Action, Romantik, Äventyr, Krig
Flyboys
Titel: En långvarig förlovning
Originaltitel: Un long dimanche de fiançailles
Regissör: Jean-Pierre Jeunet
År: 2004
Genre: Drama, Romantik, Mysterium, Krig
En långvarig förlovning

Jeremy Irvine, Emily Watson, Peter Mullan, Niels Arestrup, David Thewlis, Tom Hiddleston, Benedict Cumberbatch, Celine Buckens, Toby Kebbell, Patrick Kennedy, David Kross, Johnny Harris, David Dencik, Eddie Marsan, Geoff Bell, Nicolas Bro, Robert Emms

Lee Hall, Richard Curtis

Drama, Krig

Videoecension av Rune2000:
Diskussioner om War Horse  (0 diskussioner)
Kommentarer om War Horse (214 st)
Rai (Anmäl)   01:03 27/1
Tycker filmer med hästar är så jäkla tråkiga om det inte är Jolly Jumper förstås...
deswhip (Anmäl)   30/12 2017
Spielberg kan ju allt om mänsklig psykologi och vilka knappar man ska trycka på, så filmen är gripande och rörande stundtals. Men storyn är kass och bara pågår alldeles för länge. Smetigare disneyäventyr får man leta efter! Att filmen blev nominerad till "bästa film" är ju helt ofattbart!
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
regnbågsbarn (Anmäl)   2/9 2017
Krystad var ordet. Evinnerligt led på den brutna engelskan(jag förlorar helt kännslan av ekthet), låt tyskar och fransmänn tala på sina egna språk. Det är ju ingen barnfilm eller? Något långdragen.
Sarakin76 (Anmäl)   25/4 2017
So Spielberg, so -4.