War Machine

Originaltitel: War Machine
Regissör:David Michôd
Utgivningsår:2017

Om War Machine:

En general som föresätter sig att vinna det ”omöjliga” kriget i Afghanistan visar oss hur det moderna krigets maskineri fungerar. Inspirerad av en sann historia.

Titel: Pionjär
Regissör: Hossein Amini
År: 2014
Genre: Drama, Thriller
The Two Faces of January

Brad Pitt, Anthony Hayes, John Magaro, Anthony Michael Hall, Emory Cohen, Topher Grace, Daniel Betts, Aymen Hamdouchi, Will Poulter, Lakeith Stanfield, Ben Kingsley, Alan Ruck, Scoot McNairy, Meg Tilly, Tilda Swinton, Nicholas Jones, Josh Stewart

David Michôd

Drama, Komedi, Krig

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om War Machine  (0 diskussioner)
Kommentarer om War Machine (7 st)
Tim Buckley (Anmäl)   19:50 23/6
(Rek 3a) Filmen fixar inte riktigt balansgången mellan allvar och humor, även om helheten är ganska trivsam att beskåda. Brad Pitts roll påminner för övrigt en hel del om militären han spelade i inglorious basterds.
HerrNenne (Anmäl)   00:06 22/6
En riktigt lång väntan på att den skulle ta slut bara. Huvudkaraktären är ett stilistiskt skämt.
Starkbröl (Anmäl)   15:34 1/6
Konstig, usel, överdriven, korkad propagandafilm med en överspelande Brad Pitt iklädd konstant grimas. Extra smärtsamt eftersom poängen (om den meningslösa och felfokuserade Afghanistaninsatsen) egentligen är helt rätt, det vill säga jag håller i stort sett med om den underliggande berättelsen men avskyr filmen ändå. Filmens udd riktar sig obegripligt nog mot militärernas oförmåga, som om det är de som bestämt att de ska åka dit. Det är gamla fördomar om "odugliga machogeneraler och deras bristande markkontakt" som kommer fram men filmen visar faktiskt mer om hur långt Hollywood befinner sig från marken -- om de inte vill visa fel bilder med flit förstås. Supertråkig ickekomedi som i sitt predikande tilltal liknar andra liknande propagandafilmer, som "Lejon och lamm".
Metheuz (Anmäl)   20:36 28/5
En besvikelse. Hade nog fått lite fel uppfattning om filmen. Trodde det skulle vara mer krigskomedi och mindre Brad Pitt med konstig dialekt som far runt och lobbar för kriget. Tråkig historia dessutom.
GinNTonic (Anmäl)   23:06 27/5
Gillar regissörens förra film The Rover starkt. Men detta var en rätt trist satir tyvärr. Visst, jag garvade ett flertal gånger åt den överspelande Pitt, så helt usel var den inte. Men den hade inte så mycket att säga.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till War Machine