War Machine

Originaltitel: War Machine
Regissör:David Michôd
Utgivningsår:2017

Om War Machine:

En general som föresätter sig att vinna det ”omöjliga” kriget i Afghanistan visar oss hur det moderna krigets maskineri fungerar. Inspirerad av en sann historia.

Titel: War, Inc.
Regissör: Erik Skjoldbjærg
År: 2013
Genre: Thriller
Pionjär

Brad Pitt, Anthony Hayes, John Magaro, Anthony Michael Hall, Emory Cohen, Topher Grace, Daniel Betts, Aymen Hamdouchi, Will Poulter, Lakeith Stanfield, Ben Kingsley, Alan Ruck, Scoot McNairy, Meg Tilly, Tilda Swinton, Nicholas Jones, Josh Stewart

David Michôd

Drama, Komedi, Krig

The Operators

Diskussioner om War Machine  (0 diskussioner)
Kommentarer om War Machine (18 st)
LosBerkos (Anmäl)   20:37 15/4
Smart sätt att tjäna pengar, köp en skådespelare och riv ut en sida ur ett gammalt Rolling Stone-nummer och vips så har du en "film".
abnormal (Anmäl)   17/12 2017
Väldigt autentisk film som har förmågan att kombinera komedi med djup och allvar. Väldigt träffande om USA i Afghanistan.
nodon (Anmäl)   3/12 2017
3,5
annihilat0r (Anmäl)   7/10 2017
"War Machine" är en sällsynt udda krigsfilm med en närmast oroande udda Brad Pitt i huvudrollen. Ett märkligt projekt, vilket samtidigt på ett fascinerande vis vrider på ens förståelse av konstformen film.
Christofer (Anmäl)   28/8 2017
Första halvan var helt fantastisk kul, när det var komedi. När det sedan blev mer av ett drama så tappade det hela udden eftersom man inte behärskade den vändningen. Sammantaget inte fullt så underhållande som jag hade väntat mig efter inledningen, men Brad Pitt gör ju ändå en härlig roll trots allt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till War Machine