Warm Bodies

Originaltitel: Warm Bodies
Regissör:Jonathan Levine
Utgivningsår:2013

Om Warm Bodies:

R är en ung man i en existentiell kris - han är en zombie. Han hasar sig genom ett Amerika förstört av krig och social kollaps. Hans själlösa hunger efter sina odöda kamrater är stor men han längtar också efter något mer. Efter att ha återupplevt en tonårspojkes minnen efter att ha ätit upp hans hjärna gör R ett oväntat val som blir början till en spänd, tafatt och konstigt relation med offrets mänskliga flickvän. Julie är en frisk fläkt av färg i det övrigt trista och grå landskapet som omger R.
Se filmen på iTunes

År: 2004
Genre: Komedi, Skräck
Film nr.: 19479
Shaun of the Dead

Nicholas Hoult, Teresa Palmer, Analeigh Tipton, Rob Corddry, Dave Franco, John Malkovich, Cory Hardrict, Quinn O'Neill, Christian Paul

Jonathan Levine

Komedi, Romantik, Skräck

Diskussioner om Warm Bodies  (0 diskussioner)
Kommentarer om Warm Bodies (174 st)
MeMyselfAndI (Anmäl)   18:17 28/1
3+! Riktigt bra! Hade inte förväntat mig det :)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
fabbe86 (Anmäl)   18/4 2017
Bättre än väntat. Lite för platta karaktärer men en rätt fin historia som växer fram. Svag trea/stark tvåa.
Rele (Anmäl)   11/4 2017
En trevlig romantisk zombie film. Flera duktiga skådespelare och trevlig manus. Jag ger en trea.
Teolinda (Anmäl)   8/11 2016
Kul idé men var sådär, man bryr sig inte om karaktärerna tillräckligt. Känns som det inte kan bestämma sig om den är seriös eller komisk, blir varken eller. Men en helt ok småtrevlig film om man inte är för kräsen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Warm Bodies