Betyg idag: 1 438 Besökare idag: 7 583

Originaltitel: Warrior
Regissör:Gavin O'Connor
Utgivningsår:2011

Om Warrior:

Den yngste sonen till en alkoholiserad före detta boxare återvänder hem, där han tränas av sin far för att delta i en turnering i MMA, Mixed Martial Arts. Det är dock något som sätter honom på kollisionskurs med hans bror.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Frank Coraci
År: 2012
Genre: Komedi, Action
Here Comes the Boom

Joel Edgerton, Tom Hardy, Nick Nolte, Jennifer Morrison, Frank Grillo, Kevin Dunn, Bryan Callen, Sam Sheridan, Kurt Angle, Vanessa Martinez, Maximiliano Hernández, Erik Apple, Jake McLaughlin, Denzel Whitaker, Laura Chinn, Carlos Miranda, Nick Lehane

Gavin O'Connor, Anthony Tambakis, Cliff Dorfman

Drama, Action

Recension Warrior

- istalstormen sätter betyg 1 och skriver:
Filmens äldsta karaktär spelas av Nick Nolte (Kapten Ahab) som är en nykter alkoholist som uppenbarligen svinat en del genom åren. Filmen kretsar kring hans två vuxna och rivaliserande söner som har lite svårt att förlåta fadern för hans misstag. Den äldsta sonen är en kristen fysiklärare, tvåbarnspappa och till utseendet väldigt lik Conan O'Brien. Medan den yngre sonen, Tommy, är en hemvändande...

Recension av Warrior - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Action Top 50, Populärt och billigt
Diskussioner om Warrior  (0 diskussioner)
Kommentarer om Warrior (297 st)
kryttan (Anmäl)   11:56 1/7
Det här är inte bra film.
Cp-arnie (Anmäl)   20:26 20/2
Riktigt grymma skådespelarinsatser och en bra handling. Trodde inte för en sekund när jag såg omslaget att jag skulle grina under denna film, men det gjorde jag. Klart sevärd!
Mat1az (Anmäl)   14:41 5/2
Schysta fighter och bra spelat av Hardy och Edgerton och Nolte. Men det är svårt att få en fightingfilm som denna att inte kännas förutsägbar och klychig. Så även här.
Kungen (Anmäl)   20:55 3/2
Banalt.
KyLLo (Anmäl)   15/12 2015
Det verkar som att jag får en beräknad fyra på varenda film som handlar om kampsport. Jag är generellt sett totalt ointresserad av sport på film. Då ska det till en intressant sidohistoria och intressanta skådespelare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Warrior
Se filmen
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor