Waterworld

Originaltitel: Waterworld
Regissör:Kevin Reynolds
Utgivningsår:1995

Om Waterworld:

Hela jorden är täckt av vatten. De få människor som lyckats överleva bor på förfallna båtar och atoller - provisoriska flytande städer som byggts av bråte och drivved. De för en ständig kamp mot pirater. En del människor har förlorat hoppet medan andra tror på legenden om att det finns ett "Dryland". Enligt ryktet bär en liten flicka på hemligheten om var "Dryland" finns.

Titel: Mad Max 2: The Road Warrior
Originaltitel: Mad Max 2: The Road Warrior
Regissör: George Miller (II)
År: 1981
Mad Max 2: The Road Warrior
Titel: Mad Max: Fury Road
Originaltitel: Mad Max: Fury Road
Regissör: George Miller (II)
År: 2015
Regissör: Lance Hool
År: 1987
Genre: Action, Science Fiction
Steel Dawn

Kevin Costner, Dennis Hopper, Jeanne Tripplehorn, Tina Majorino, Michael Jeter, Gerard Murphy, R D Call, Kim Coates, Robert Joy, John Fleck, Jack Black, John Toles-Bey, Zitto Kazann, Zakes Mokae, Sab Shimono, Rick Aviles, Leonardo Cimino, Jack Kehler

Peter Rader, David Twohy

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Med i listor: Postapokalyptiska filmer, Science Fiction Top 50
Diskussioner om Waterworld  (0 diskussioner)
Kommentarer om Waterworld (549 st)
PeterTheW (Anmäl)   3/7 2018
Naah
Rai (Anmäl)   23/12 2017
Den här filmen är ju kung!!
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
helt ok
Rick Dekard (Anmäl)   4/9 2017
Som att se på the Road Warrior/Mad Max genom ett glas vatten
Galivan (Anmäl)   8/11 2016
Mer 80-tal än 95-känsla. Svag långsam handling med långa och utdragna actionscener. Costners karaktär är helt i centrum. Han är ju ett svin av någon anledning vilket demonstreras i långa partier i början, plus hans skicklighet i actionscener. Rollkaraktären var kanske tänkt att vara lite primitiv och djurisk men det är isåfall inget som Costner lyckas gestalta, utan framstår bara som osympatisk och sluten. Efter 1 timme och 20 minuter har det fortfarande inte hänt nåt väsentligt. Sen går allt fort och utvecklas larvigt, som en dålig barnäventyrsfilm. Slutet är dumt, och får en att undra hur huvudrollkaraktären ens var relevant för storyn.Väldigt enkel handling när allt kommer omkring. Hade faktiskt mycket högre förväntningar, vattenmiljöer är ett intressant grundkoncept.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Waterworld