Werewolf: The Beast Among Us

Originaltitel: Werewolf: The Beast Among Us
Regissör:Louis Morneau
Utgivningsår:2012

Om Werewolf: The Beast Among Us:

i en 1800-tals by bor en ung man som är lärjunge hos byns läkare. Den unge mannen följer med ett gäng jägare som är på jakt efter ett vargliknande odjur vars blodtörst alltid visar sig vid fullmånens sken.

Titel: Vargarnas pakt
Regissör: Catherine Hardwicke
År: 2011
Genre: Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium
Red Riding Hood

Steven Bauer, Ed Quinn, Nia Peeples, Stephen Rea, Zoltan Butuc, Ana Ularu, Adam Croasdell, Guy Wilson, Rachel DiPillo

Michael Tabb, Catherine Cyran, Louis Morneau

Thriller, Skräck

The Wolfman 2

Med i listor: Varulvar
Diskussioner om Werewolf: The Beast Among Us  (0 diskussioner)
Kommentarer om Werewolf: The Beast Among Us (17 st)
martin eden (Anmäl)   27/12 2018
[rek. 1] Rekommenderad 1:a brukar inte vara ett gott tecken, MEN denna film är inte SÅ dålig! Jag gillar atmosfären och scenografin, att filma på plats i Rumänien är ett snilledrag som ger filmen mycket atmosfär. Tyvärr så är karaktärerna staffageartade och filmen hade mått bra av lite mer utveckling av dem. I nuläget lär vi inte riktigt känna dem, vilket gör att engagemanget är begränsat. En väldigt god idé dock! Datoreffekterna är så där och jag väljer alla dagar i veckan praktiska effekter framför CGI. Grundberättelsen är bra, men jag tycker inte man lyckas lyfta fram mysteriet på ett successivt sätt, manuset hade behövt bättre fokus. Jag gillar dock världen man bygger upp med varulvar och wurdaleks, men detta lyfts heller inte fram tillräckligt. Lite av en besvikelse särskilt när det finns så mycket potential! Helt okej men inte bra. 2.
Rai (Anmäl)   27/2 2018
Gäsp, tråkig film!
fridenpaden (Anmäl)   17/12 2017
Den här gillade jag INTE. Kan däremot inte vara så hjärtlös att ge filmen en etta. Förstår om andra ger det betyget - vill helst glömma att jag såg fanstyget.
daniel77 (Anmäl)   9/2 2016
Jahadu, det här var ju verkligen amateur hour...
Rehn108 (Anmäl)   26/11 2013
Mörkt, lerigt, regnigt, dimmigt = mysigt. Folk är för neggiga.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Werewolf: The Beast Among Us