Werewolf's Shadow

Originaltitel: La noche de Walpurgis
Regissör:Leon Klimovsky
Utgivningsår:1971

Om Werewolf's Shadow:

De två studenterna Elvira och Genevieve reser till en öde fransk by för att söka efter den ökända vampyrhäxan Wandessa d'Arville de Nadasdy. De träffar Waldemar som erbjuder dem hjälp i sökandet, men de känner inte till hans hemlighet.

Titel: Varulven jagar Frankenstein
År: 1980
Genre: Skräck
El Retorno del Hombre-Lobo
Titel: The Werewolf and the Yeti
Originaltitel: La maldición de la bestia
Regissör: Miguel Iglesias
År: 1975
Genre: Skräck
The Werewolf and the Yeti

Paul Naschy, Patty Shepard, Julio Peña, Gaby Fuchs, Barbara Capell, José Marco, Andrés Resino, Jelena Samarina

Paul Naschy, Hans Munkel

Skräck

The Werewolf vs. Vampire Woman

Spanien, Västtyskland
Med i listor: Elizabeth Bathory, Varulvar
Filmnummer: 20192
Diskussioner om Werewolf's Shadow  (0 diskussioner)
Kommentarer om Werewolf's Shadow (16 st)
ItalyErik (Anmäl)   8/2 2017
Gotisk och knasig så det slår över. Allsköns mytologiska skräckfigurer, både vampyrer och varulvar, samsas i denna klassiska Naschy-film.
dudson (Anmäl)   31/1 2015
En hel del tuttisar&gore med kvinno mästaren Naschy samt silverkors och träpålar. Sen skön 70-tals atmosfär.2+
AirikrStrife (Anmäl)   30/3 2012
För lång för sitt eget bästa, börjar bra men tappar verkligen kraft.
Kriffot (Anmäl)   20/7 2009
Snygga miljöer men ack så taffligt manus! Hela filmen är ju en ickehändelse! Vampyrhäxan är ju snygg och cool men i kontrast mot henne blir naschys i stort sett epileptiska knasvarulv bara buskis! Visserligen är ju inte fullständigt ologiskt beteende och luckor i manuset alltid något negativt i denna genren, men här tycker jag nog det mest blir trist!
Gordyal (Anmäl)   8/4 2009
...och i boxen "Gore and More" är den givetvis sönderklippt. Inte en tutte så långt ögat nådde. Men slowmotion-vampyrer är aldrig fel. (4/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Werewolf's Shadow