Western

Originaltitel: Western
Regissör:Valeska Grisebach
Utgivningsår:2017

Om Western:

En grupp tyska byggnadsarbetare påbörjar ett svårt jobb på en svårtillgänglig del av den bulgariska landsbygden. Meinhard letar sig sakta bort från sina tyska arbetskamrater och tar istället mer och mer del av den närliggande lilla Bulgariska byns gemenskap.

Meinhard Neumann, Reinhardt Wetrek, Syuleyman Alilov Letifov, Veneta Fragnova, Viara Borisova, Kevin Bashev, Aliosman Deliev, Momchil Sinanov, Robert Gawellek, Jens Klein, Waldemar Zang, Detlef Schaich, Sascha Diener, Enrico Mantei, Gulzet Zyulfov

Valeska Grisebach

Drama

Tyskland, Bulgarien, Österrike
Diskussioner om Western  (0 diskussioner)
Kommentarer om Western (3 st)
Bengt_a (Anmäl)   00:09 4/2
Väldigt annorlunda. Kändes dock lite tomt. Skönt att komma bort från Hollywoodklyschor en stund!
KimEkberg (Anmäl)   19:30 21/1
tycker de mysiga delarna är bättre än de psyklologiska konfliktdelarna. Hade hellre sett en mer spikrak och händelselös film där Meinhard minglar friktionslöst med ortsbefolkningen. Mycket bra skådisar dock. Men borde han inte få dansa lite längre tid?
stgurgel (Anmäl)   2/12 2018
Lågmält och detaljrikt psykologiskt konfliktdrama