What Happened, Miss Simone?

Originaltitel: What Happened, Miss Simone?
Regissör:Liz Garbus
Utgivningsår:2015

Om What Happened, Miss Simone?:

I denna omfattande dokumentären skildras den legendariska skivartisten och medborgarrättskämpen Nina Simones liv. Liz Garbus varvar sällan sedda konsertfilmer och minnesvärda sånger med dagböcker, brev och intervjuer med Ninas dotter, vänner och medarbetare.
Se filmen på Netflix

År: 2016
Genre: Drama, Fantasy
Jätten

Dokumentär

Diskussioner om What Happened, Miss Simone?  (0 diskussioner)
Kommentarer om What Happened, Miss Simone? (10 st)
Smoking Bianco (Anmäl)   10/3 2018
Är liksom förälskad i Nina Simones konstnärskap. Försöker att inte låta det inflyta vad jag tyckte om dokumentären, men det är svårt när man nästan lider av gåshud från vissa av hennes liveframträdanden.
brock L (Anmäl)   13/3 2017
SÅ BRA dokumentär. Enkel men väldigt välgjord och välfylld. Skickligt samla ihop så mycket material och klippa ihop det det till en heltäckande bild. Vissa låtar och framföranden får en enorm kraft och generar tårar. Det enda som stör mig är hur psykisk sjukdom planteras som en "spännande krok" i början... Det är ju inte därför hennes liv blir tufft!! Enligt mig är sjukdomen är en konsekvens.
Mekong (Anmäl)   17/4 2016
Intressant, jag visste lite sedan tidigare om att hon levt ett iallafall delvis hårt och tragiskt liv. Får en bättre bild här av hela hennes liv. Och musikinslagen är helt fantastiska. Tacksam mycket av Simones egen röst som får berätta också.
Astrojacob (Anmäl)   6/2 2016
Plågsamt men fantastiskt.
Snåm (Anmäl)   31/12 2015
$å ägig person.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till What Happened, Miss Simone?