What Maisie Knew

Originaltitel: What Maisie Knew
Regissör:Scott McGehee, David Siegel
Utgivningsår:2012

Om What Maisie Knew:

En ung flicka i New York hamnar i kläm mellan sina föräldrar som är uppe i en bitter skilsmässa.

Titel: Blackfish
År: 2013
Genre: Drama, Kriminalare, Romantik
The Best Offer
Titel: The Flowers of War
Originaltitel: Jin líng shí san chai
Regissör: Zhang Yimou
Regissör: Rob Reiner
År: 2010
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Flipped

Onata Aprile, Julianne Moore, Alexander Skarsgård, Joanna Vanderham, Steve Coogan, Sadie Rae, Jesse Stone Spadaccini, Diana García, Amelia Campbell, Maddie Corman, Paddy Croft, James Colby

Carroll Cartwright, Nancy Doyne

Drama

Diskussioner om What Maisie Knew  (0 diskussioner)
Kommentarer om What Maisie Knew (47 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   16:35 21/8
Inget jag kan tänka mig att se flera gånger men det är ändå en helt okej film.
V70 (Anmäl)   01:45 26/6
En riktig liten pärla med ett konsekvent (barn)perspektiv. Bra skådisar.
JD (Anmäl)   21:19 19/6
Det blir lite för ytligt. Självupptagna, rika vuxna som inte har tid med sina barn är en filmkliché som oftast återfinns i komedier och på något sätt har den här filmen samma lätta attityd till sitt ämne fast den kanske borde ha gått den andra vägen mot mer drama. Nu blir det som ett drama utan riktig botten. Och filmstjärnor som spelar rockstjärnor...det är en svår, nästan omöjlig genre även för bra skådespelare. Filmen blir bättre i scenerna med de mer nedtonade Skarsgård (som är mycket bra i den här typen av roller) och Vanderham.
asasae (Anmäl)   16:28 15/4
Dessvärre är det just så här skitigt en skilsmässa kan te sig, när vuxna inte kan ta ansvar och vara just vuxna. Betyget sätts pga en lite för tunn story.
Norpan0 (Anmäl)   18:46 5/4
Som skilsmässobarn berör skildringen ur barnets perspektiv mig starkt. Stackars Maisie. Vilka skitföräldrar; inte bara hur de behandlar dottern, utan även hur de behandlar de som tar hand om henne. Hade gärna sett ett ordentligt slut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till What Maisie Knew