What We Did on Our Holiday

Originaltitel: What We Did on Our Holiday
Regissör:Andy Hamilton, Guy Jenkin
Utgivningsår:2014

Om What We Did on Our Holiday:

Doug och Abi och deras tre barn reser till de skotska högländerna för att fira Dougs pappas födelsedag.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Hans Petter Moland
År: 2014
Genre: Drama, Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
En iskall jävel

David Tennant, Rosamund Pike, Billy Connolly, Celia Imrie, Ben Miller, Emilia Jones, Amelia Bullmore, Bobby Smalldridge, Harriet Turnbull, Annette Crosbie, Lewis Davie, Ralph Riach, Jake D'Arcy, Ryan Hunter, Ben Presley, Michele Austin, Alexia Barlier

Andy Hamilton, Guy Jenkin

Drama, Komedi

Storbritannien
Diskussioner om What We Did on Our Holiday  (0 diskussioner)
Kommentarer om What We Did on Our Holiday (13 st)
KyLLo (Anmäl)   19:49 10/6
När man ser omslagsbilden är det lätt att tänka att det är en klyschig amerikansk familjefilm. Men den är brittisk, skriven för en vuxen publik och sticker ut en del. Bland annat är barnens repliker väldigt vuxna, precis som den svarta humorn. Det är en risk eftersom det kräver att barnen levererar för att skämten ska sitta, men överlag gör de det. Särskilt den lilla flickan är charmig. Jag tycker om att det finns allvarliga undertoner och en del nytänk. Tyvärr byter filmen karaktär, tappar den fina balansen och blir jobbig och övertydlig likt många skräpfilmer. Som helhet en svag eller måttlig trea.
ViolaIngeborg (Anmäl)   17:52 29/5
Lite knäpp på ett uppfriskande sätt.
Yoki (Anmäl)   19:28 11/5
En annorlunda och härlig liten pärla.
AlbinWesley (Anmäl)   14/10 2016
De två yngsta barnen är förbaskat roliga alltså, många bra sekvenser med dem. Det håller filmen flytande, när den annars väldigt lätt blir jobbigt sliskig.
annihilat0r (Anmäl)   4/2 2016
"What We Did on Our Holiday" är en hjärtlig liten familjeberättelse utspelad på de skotska högländerna. En fin och varm, men samtidigt relativt övergående, upplevelse. Den saknar något som tittaren kan bära med sig in i framtiden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till What We Did on Our Holiday