Till vildingarnas land

Originaltitel: Where the Wild Things Are
Regissör:Spike Jonze
Utgivningsår:2009

Om Till vildingarnas land:

Filmen berättar historien om Max, en oregerlig och känslig pojke som känner sig missförstådd och som rymmer hemifrån till Vildingarnas Land. Han hamnar på en ö där han möter mystiska och besynnerliga varelser vars känslor är lika vilda och oförutsägbara som deras handlingar. Vildingarna längtar desperat efter en ledare som kan guida dem, precis som Max längtar efter ett kungadöme att härska över.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Gus Van Sant
År: 2007
Genre: Drama, Mysterium
Paranoid Park

Max Records, Catherine Keener, Forest Whitaker (röst), Paul Dano (röst), James Gandolfini (röst), Lauren Ambrose (röst), Catherine O'Hara (röst), Chris Cooper (röst), Michael Berry Jr (röst), Spike Jonze (röst), Mark Ruffalo, Pepita Emmerichs

Spike Jonze, Dave Eggers

Drama, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

USA, Australien, Tyskland

Recension Till vildingarnas land

- frienatic sätter betyg 3 och skriver:
Inledningsvis infriar filmen förhoppningarna med en verklig värld som behandlar både barn- och vuxenvärlden med värme befriad från smörig sentimentalitet eller moraliserande med en, som vanligt, fantastisk Catherine Keener som Max mamma och Mark Ruffalo i en försvinnande liten roll som hennes nya pojkvän. Istället för att berätta med de stora orden så förmedlar Jonze subtilt Max rådande familjesituation...

Recension av Till vildingarnas land - Läs hela!

Diskussioner om Till vildingarnas land  (0 diskussioner)
Kommentarer om Till vildingarnas land (356 st)
Rai (Anmäl)   27/2 2018
Funkar att se på!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
idaho1981 (Anmäl)   12/7 2016
Väldigt störande barnkaraktär som man mest är sur på hela tiden. Dock kommer jag ihåg boken från när jag var liten så det blir lite nostalgi. Det känns tyvärr inte som historien går riktigt ihop, man vill ha lite mer avslut. Svag trea eller stark tvåa.
Brouhaha (Anmäl)   16/5 2016
Som alla normala människor tycker jag att det är jobbigt med barn i filmer. Men den här ungen måste vara den överlägset vidrigaste av de alla. Så vi får följa med en skrikig unge till ett magiskt land där alla är deprimerade. Inte helt otippat blir det helt olidligt ledsamt att titta på. Det fanns två positiva aspekter: Catherine Keener och Chris Coopers voice-acting.
Gordyal (Anmäl)   9/12 2015
Har viktiga saker att säga, men det finns även en hel del platthet. Bitvis onödigt långsam, men sammantaget helt okej. (7+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Till vildingarnas land
Se filmen