White Christmas

Originaltitel: White Christmas
Regissör:Michael Curtiz
Utgivningsår:1954

Om White Christmas:

Efter att ha lärt känna varandra under andra världskriget börjar Bob och Phil uppträda tillsammans. Phil presenterar Bob för två systrar som också sjunger och dansar ihop. När systrarna åker till ett hotell i Vermont för att sätta upp en julshow följer Phil och Bob efter, och upptäcker att deras general från kriget äger hotellet. De bestämmer sig för att muntra upp honom, samtidigt som Phil bestämt sig för att para ihop Bob med den ena systern. Som bäddad för förväxlingar och komplikationer. Och blir det nån snö till premiären?

Titel: Kors i taket
Here Comes the Groom

Danny Kaye, Bing Crosby, Dean Jagger, Vera-Ellen, Rosemary Clooney, Mary Wickes

Norman Krasna, Norman Panama, Melvin Frank

Komedi, Romantik, Musikal

Diskussioner om White Christmas  (0 diskussioner)
Kommentarer om White Christmas (23 st)
chris_lambert_ (Anmäl)   24/12 2016
Känns som mer kommers än julstämning. Fina sångnummer men storyn är tunn och tråkig.
Stygga-Vargen (Anmäl)   7/11 2016
Den här dyngan blev jag väldigt besviken på! Hade förväntat mig en helmysig julfilm men istället får man en krigsfilm utan ens en tillstymmelse till julstämning (bortsett från ett par grejer). Skådespelarna gör ju bra ifrån sig och när det gäller musiken och fotot finns det väl inte mycket att klaga på men i övrigt är den här filmen inte särskilt bra, nej. Se nåt annat istället.
Count_Duckula (Anmäl)   17/1 2016
Se Värdshuset fritiden istället.
labi (Anmäl)   2/1 2016
Pladdrig, gapig, uselt regisserad och Vera-Ellens anorektiska midja. Men Bing och Rosemary sjunger fint.
Lotso (Anmäl)   17/7 2014
I sin helhet en bra film som bjuder på musik och dans. Personligen är jag ingen sådan person som direkt älskar den genren men visa undantag finns. Den är inte dålig men jag hade önskat mer julstämning och bättre julkänsla från den. Anses vara en klassiker i USA bland juletid, personligen ser jag hellre andra julfilmer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till White Christmas