Betyg idag: 1 100 Besökare idag: 4 778

Originaltitel: Fehér isten
Regissör:Kornél Mundruczó
Utgivningsår:2014

Om Revolten:

Lilis tvingas släppa ut sin hund på gatan, eftersom hennes pappa inte vill ta hand om den. Hunden ansluter till ett gäng med andra lösa hundar, men snart är hundfångarna på jakt efter honom.

Titel: To Each His Own Cinema
Originaltitel: Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et que le film commence
Regissör: Gus Van Sant, David Cronenberg, Wim Wenders, Zhang Yimou, Jane Campion, Lars von Trier, Chen Kaige, Atom Egoyan, Theo Angelopoulos, Olivier Assayas, Ken Loach, Takeshi Kitano, Wong Kar-wai, Abbas Kiarostami, Alejandro G Iñárritu, Hou Hsiao-hsien
År: 2007
Originaltitel: Fed Up
Regissör: Stephanie Soechtig
År: 2014
Fed Up

Zsófia Psotta, Sándor Zsótér, Lili Horváth, Szabolcs Thuróczy, Lili Monori, Gergely Bánki, Tamás Polgár, Vanda Verle, Kornél Mundruczó, Károly Ascher, László Gálffi, János Derzsi, Erika Bodnár

Kornél Mundruczó, Viktória Petrányi, Kata Wéber

Drama, Thriller, Skräck, Fantasy

White God

Ungern, Tyskland, Sverige
Diskussioner om Revolten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Revolten (22 st)
Rai (Anmäl)   17:21 1/4
Skull fan ha slagit ihjäl gubbfan tre går om. Man överger inte djur så där..fy fan, filmen var helt okej..
Greystalker (Anmäl)   01:29 26/3
Oväntad och omväxlande!
Dream (Anmäl)   12/10 2018
Typ som Alfred Hitchcocks film - "Fåglarna", fast med hundar, inte jätte spännande men helt okej! Välgjord samt intressant är bl.a. temat att blandraser är mindre värda än renrasiga. Det är samma problem i Sverige vilket är tragiskt. Betyg 3.
Jaganatha (Anmäl)   6/6 2018
Att ge sig på att regissera en hel flock revolterande, herrelösa hundar måste vara något av det knäppaste man kan göra. Allegorin fungerar med renrasiga hundar som mer värda än blandraser. Synd att ingen gör sådana här filmer i Sverige, men detta är ju i alla fall en ungersk-tysk-svensk samproduktion.
Groundhog Dave (Anmäl)   18/2 2018
Tröttsam & osympatisk.