Whitney

Originaltitel: Whitney
Regissör:Kevin Macdonald (I)
Utgivningsår:2018

Om Whitney:

Över 200 miljoner sålda skivor och ensam i historien att ha haft sju raka USA-ettor var Whitney Houston en av våra största stjärnor.

Kevin Macdonald (I)

Dokumentär

Storbritannien, USA
Diskussioner om Whitney  (0 diskussioner)
Kommentarer om Whitney (7 st)
ulpe01 (Anmäl)   17:10 25/6
Även om jag aldrig varit speciellt intresserad av kända människors privatliv var Whitneys öde något som var omöjligt att undvika när det hände. Här får man en rätt helhetlig bild av hennes liv och det som slog mig mest var parallellen till Amy Winehouse, vars pappa också sa att hon inte behövde rehab.
asasae (Anmäl)   19:54 10/2
Tragiskt livsöde för en så talangfull kvinna med guld i strupen. Droger är helvetet på jorden. Hade gärna sett mer av hennes framträdanden och mindre av knarkstoryn. Vill hellre minnas henne som en fantastiska sångerska, än den tragiska utveckling som egentligen inte var hon. Det var knarket.
Paramis (Anmäl)   7/10 2018
Ganska intressant i början men sen spolar filmen fram genom åren och jag har ingen koll vilket år allt händer. Konstigt att de intervjuade Bobby Brown när han ändå verkade förneka allt som hänt henne. Det sorgligaste va att se förvandlingen från livsglad med albumet som kom runt 87 och 3år senare när hon bara hade tappat mycket av sin utstrålning.
Jaganatha (Anmäl)   15/8 2018
Jag har också nyligen sett dokumentären "Can I be me?" och det är intressant att kunna jämföra urvalet av fakta och presentationen därav. Framför allt drabbar Houstons dotters tragiska öde mig hårt. Det sätter onekligen det glamourösa livet som popstjärna i ett annat perspektiv.
Ful_fisk (Anmäl)   26/7 2018
Bra dokumentär som engagerade både med Whitneys otroligt peppande musik och hennes dystra öde. Stilig blandning och ett par riktigt snygga sekvenser. Klart sevärd!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Whitney