Who Saw Her Die?

Originaltitel: Chi L'ha Vista Morire
Regissör:Aldo Lado
Utgivningsår:1972

Om Who Saw Her Die?:

Francos dotter Roberta försvinner och hittas mördad ett par dagar senare. Franco börjar undersöka fallet, men kan inte koncentrera sig p.g.a. dotterns död. Detta är på väg att driva honom till vansinne och medan han snokar vidare börjar de misstänkta dö som flugor.

Titel: Death Walks on High Heels
Regissör: Emilio Miraglia
Genre: Thriller, Skräck
Red Queen Kills 7 Times
Titel: Excite Me
Originaltitel: Il tuo vizio è una stanza chiusa e solo io ne ho la chiave
Regissör: Sergio Martino
Originaltitel: Sisters
Regissör: Brian De Palma
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Djävulens blodsband

Adolfo Celi, George Lazenby, Anita Strindberg, Peter Chatel, Dominique Boschero, Rosemarie Lindt, George Willing, Piero Vida, José Quaglio, Alessandro Haber, Nicoletta Elmi, Giovanni Forti Rosselli

Francesco Barilli, Massimo D'Avak, Aldo Lado, Ruediger von Spiess

Thriller

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Who Saw Her Die?  (0 diskussioner)
Kommentarer om Who Saw Her Die? (30 st)
Catapilla (Anmäl)   13:10 2/6
Ganska kass. Aldo Lado har bra känsla för bild, men han är ingen bra Gialloregissör. Den här är bättre än Short Nights of Glass Dolls, som suger riktigt mycket, men den är fortfarande rätt seg. Halvt sevärd om man sett alla klassiker redan men tillhör definitivt inte genrens höjdpunkter.
Jaganatha (Anmäl)   7/8 2017
Stort plus för musiken av Ennio Morricone, annars var det väl lite si och så med handlingen. Regissören Aldo Lado har ändå en viss känsla för kompositioner i bild som skapar hotfull stämning. Det finns bättre gialli än den här, men också en hel del sämre. George Lazenby gjorde detta något år efter sitt Bondäventyr, om man undrar vart han tog vägen.
anticosmicdawn (Anmäl)   11/10 2016
Musiken kan driva en till vansinne och den var tråkig rakt igenom. 2:a för Venedig som miljö.
Kriffot (Anmäl)   5/3 2016
Förvirrande och meningslös handling. Men den är ju snygg och musiken är riktigt bra!
filmfreak1 (Anmäl)   23/9 2014
En vecka sen jag såg den, besvikelsen fortfarande total..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Who Saw Her Die?