Widows

Originaltitel: Widows
Regissör:Steve McQueen (III)
Utgivningsår:2018

Om Widows:

Fyra kvinnor i nutidens Chicago, har bara en sak gemensamt, de har alla ärvt sina döda kriminella mäns skulder. De bestämmer sig för att skapa en mer lovande framtid för sig själva.

Viola Davis, Michelle Rodriguez, Elizabeth Debicki, Cynthia Erivo, Colin Farrell, Brian Tyree Henry, Daniel Kaluuya, Garret Dillahunt, Carrie Coon, Jacki Weaver, Robert Duvall, Liam Neeson, Lukas Haas, Jon Bernthal, Kevin J O'Connor, Manuel Garcia-Rulfo

Steve McQueen (III), Gillian Flynn

Drama, Kriminalare, Thriller

Storbritannien, USA
Diskussioner om Widows  (0 diskussioner)
Kommentarer om Widows (9 st)
#54 (Anmäl)   22:37 1/7
Inte McQueens allra mest intressanta film, men den är fortfarande bra.
WillyV (Anmäl)   12:15 20/4
Svag fyra, över förväntan och bitvis riktigt bra.
Spidde (Anmäl)   00:27 2/3
Klart över förväntan. Bra skådespel, hyfsat manus och bra flyt gör det till en trevlig filmstund.
Engravadlax (Anmäl)   00:37 23/1
Var utlovad en heist-thriller, men hela filmen handlar bara om hur 'woke' filmen är.
myslas (Anmäl)   5/12 2018
Tekniskt sett är det återigen väldigt fint av McQueen i den här lite annorlunda heist-historien. Manuset har dock sina brister där det är lite segt under första halvan och där man tar sig lite väl stora friheter med karaktärerna under andra halvan. Fortfarande bra och väl värd att se.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Widows