Wild Style

Originaltitel: Wild Style
Regissör:Charlie Ahearn
Utgivningsår:1983

Om Wild Style:

En av New Yorks största graffitiartister spelar huvudkaraktären Raymond som går under aliaset Zoro när han sprayar ner stadens väggar och tågvagnar med sina mästerverk. En reporter försöker samtidigt föra in graffitin i konstnärskretsar. Utöver graffiti är det väldigt mycket freestyle MC:s, undergroundkultur, breakdance och allt som hörde till på den tiden. Hip hop-legenden Grandmaster Flash medverkar i denna lågbudgetfilm.
Se filmen på Plejmo

Trollkarlen från Oz

Lee Quinones, Patti Astor, Sandra Fabara, Fab 5 Freddy

Charlie Ahearn

Drama, Musikal

Diskussioner om Wild Style  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wild Style (23 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   7/2 2016
Det där inlägget under kan tas bort... Men ja, fyran står fast iallafall.
Raimo_1985 (Anmäl)   16/12 2013
Såg den på Dansmuseet på en graffittiutställning de hade, några år sen men jag minns filmen som bra och intressant :)
kakbakarn (Anmäl)   10/3 2009
Det var väl inte århundradets intrig direkt, men en charmig klassiker nonetheless. När man ser de graffittifyllda tågen susa förbi till takterna av klassisk hiphop - då är det ändå lite rysningar.
Slice (Anmäl)   16/4 2008
som film betraktat är den ganska seg, men den har en sådan grundläggande plats i hiphop-kulturen att den är spännande som historiskt dokument och en inblick i hiphopens vagga. bilderna av new york och the bronx från tidigt 80-tal är säger mycket om hur staden mådde då och vad kulturen födder ur. men som sagt, det är ganska segt.
femhundratolv (Anmäl)   20/1 2008
Vilken oväntad besvikelse.