Wild Things

Originaltitel: Wild Things
Regissör:John McNaughton
Utgivningsår:1998

Om Wild Things:

I den lilla staden Blue Bay i Florida med sina många flotta fasader, rullas förrädiska och ondskefulla intriger upp när societetstjejen Kelly anklagar den omtyckte, unge läraren Sam för våldtäkt. Hemligheter som ingen kunnat ana kommer upp till ytan.

Titel: Basic Instinct - iskallt begär
Regissör: Jane Campion
År: 2003
Genre: Kriminalare, Thriller, Mysterium
In the Cut

Kevin Bacon, Matt Dillon, Neve Campbell, Theresa Russell, Denise Richards, Daphne Rubin-Vega, Robert Wagner, Bill Murray, Carrie Snodgress, Jeff Perry, Cory Pendergast, Marc Macaulay, Toi Svane Stepp, Dennis Neal, Eduardo Yáñez, Jennifer Taylor

Stephen Peters

Kriminalare, Thriller

Recension Wild Things

- Rollywood sätter betyg 4 och skriver:
John McNaughton har regisserat den här geniala filmen med ett manus av Stephen Peters. Det är en historia med många uppskattade vändningar som hela tiden ger en ny intressant misstanke om vad som ska hända i upplösningen. Men med ett oförutsätt slut blir hela filmen väldigt bra för att vara Hollywood. Jag har inte sett mycket annat som filmskaparna gjort men det här är helt klart något lyckat. Jag...

Recension av Wild Things - Läs hela!

Diskussioner om Wild Things  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wild Things (313 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
ASSFACE (Anmäl)   29/9 2017
Ganska kul!
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Amerikansk thriller med hafsig handling. Man har ju sett många filmer som lyfts av att berättelsen tar tvära kast så att det förväntade kullkastas. Men här kastas det så mycket att man ramlar av. Nä, det här är ingen höjdare.
Stygga-Vargen (Anmäl)   17/7 2016
Spännande film med många oväntade vändningar. Bra skådespelare också. Bill Murray är väl ingen av mina favoritskådisar men tycker ändå han gör en bra insats.
jlam (Anmäl)   6/3 2016
Kyligt raffel i heta miljöer. Lyckas på något sätt att få alla vändningar att inte kännas krystade vilket är en bedrift, men helhetsintrycket är lite plattare än önskat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wild Things