Wilderness

Originaltitel: Wilderness
Regissör:Michael J Bassett
Utgivningsår:2006

Om Wilderness:

En grupp ungdomsbrottslingar sätts på en övergiven ö för att rehabiliteras då en av deras kamrater tagit livet av sig.

Titel: Det okända
Regissör: Mats Stenberg
År: 2008
Genre: Drama, Romantik, Thriller, Skräck, Mysterium
Kallt byte 2

Toby Kebbell, Stephen Wight, Luke Neal, Sean Pertwee, Alex Reid, Stephen Don, Ben McKay, Anthony McKenna

Dario Poloni

Thriller, Skräck

Storbritannien
Med i listor: Stockholm XVII - Twilight Zone
Diskussioner om Wilderness  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wilderness (85 st)
Gordyal (Anmäl)   15/3 2016
Feber och förkyld - detta var precis vad jag behövde. Alldeles precis lagom. Väldigt enkel och med mallstöpta karaktärer. Men tempot funkar, stämningen funkar och spänningen funkar. Att det kretsar kring härdade ungdomsbrottslingar ger det hela lite extrakrydda, och att allt inte sker i förväntad ordning är också upplyftande. Jag tycker att filmen definitivt levererar det den ska, utan att för den skull imponera. (9-/15)
KyLLo (Anmäl)   24/7 2012
Den försöker vara seriös och verka trovärdig trots att regi är B, manus är B och skådisarna är ojämna. Det är ett stort problem. Jag blev bara uttråkad, även när det hände något, och önskade att jag aldrig spelat filmen. Lite humor hade inte skadat heller, när det ändå är så dåligt. Det finns andra filmer i samma miljö som är så mycket bättre. Betyget blir 1+.
MtotheN (Anmäl)   5/10 2011
Ganska standard på de flesta håll och kanter men den underhöll och var bitvis ganska bra faktiskt, men i det stora hela alltför ojämn.
tpb (Anmäl)   28/9 2011
Tja en Dog Soldiers två fast inte? Sean Pertwee är ju skön.
Fermis (Anmäl)   23/9 2011
förbaskat konstig handling