Under en öppen himmel

Originaltitel: Wildlife
Regissör:Paul Dano
Utgivningsår:2018

Om Under en öppen himmel:

Joe är en väluppfostrad 14-åring som växer upp i Montana på 1960-talet, enda barnet till Jeanette och Jerry. Precis vid gränsen till Kanada pågår en okontrollerad skogsbrand och när Jerry förlorar sitt jobb på golfklubben blir han tvungen att lämna sin familj för att ta ett jobb i skogen och försöka släcka branden. Joe tvingas nu att ta mer ansvar hemma samtidigt som han får se sin mamma kämpa med sig själv och hur hon förändras allt mer.

Carey Mulligan, Jake Gyllenhaal, Ed Oxenbould, Bill Camp, Zoe Margaret Colletti, John Walpole, Mollie Milligan, Darryl Cox

Paul Dano, Zoe Kazan

Drama

Diskussioner om Under en öppen himmel  (0 diskussioner)
Kommentarer om Under en öppen himmel (6 st)
Spidde (Anmäl)   23:26 26/1
Överraskande bra regidebut av Paul Dano, efter en bok av Richard Ford. Välspelad och allmänt välgjord, med fint foto och bra stämning genom hela filmen. Når upp till en fyra i betyg.
Catwalker (Anmäl)   15:00 14/1
Ingen Blue Valentine eller revolutionary road men helt ok.
myslas (Anmäl)   20:09 6/1
En helt ok regidebut för Paul Dano. Det är ett gott hantverk men inte särskilt originellt.
foppa99 (Anmäl)   22:19 4/1
denna va bra. de skulle valt filmens sista bild som filmaffisch; skulle varit ikoniskt.
Jaganatha (Anmäl)   21:15 4/1
Bra regidebut av skådespelaren Paul Dano. Familjedrama sett ur sonens synvinkel med tre starka centrala rollprestationer. Kanske är symboliken med skogsbränder som fadern måste åka iväg och släcka aningen övertydlig. Montanas landskap är annars en utmärkt fond för denna typ av film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Under en öppen himmel