Under en öppen himmel

Originaltitel: Wildlife
Regissör:Paul Dano
Utgivningsår:2018

Om Under en öppen himmel:

Joe är en väluppfostrad 14-åring som växer upp i Montana på 1960-talet, enda barnet till Jeanette och Jerry. Precis vid gränsen till Kanada pågår en okontrollerad skogsbrand och när Jerry förlorar sitt jobb på golfklubben blir han tvungen att lämna sin familj för att ta ett jobb i skogen och försöka släcka branden. Joe tvingas nu att ta mer ansvar hemma samtidigt som han får se sin mamma kämpa med sig själv och hur hon förändras allt mer.

Titel: Revolutionary Road
Originaltitel: Revolutionary Road
Regissör: Sam Mendes
År: 2008
Genre: Drama, Romantik
Revolutionary Road

Carey Mulligan, Jake Gyllenhaal, Ed Oxenbould, Bill Camp, Zoe Margaret Colletti, John Walpole, Mollie Milligan, Darryl Cox

Paul Dano, Zoe Kazan

Drama

Diskussioner om Under en öppen himmel  (0 diskussioner)
Kommentarer om Under en öppen himmel (8 st)
Albion (Anmäl)   23:26 15/4
Rätt så tråkig film helt enkelt. Knepiga karaktärer och ganska krystat manus. Men jag gillar Carey Mulligan i det mesta hon tar sig för, även om detta inte tillhör milstolparna direkt. Betyget landar på en stark 2;a, dvs 2+
Sture Stenhög (Anmäl)   22:11 7/4
Snygg 60-tals-estetik, och så snyggt man bitvis lyckas gräva sig in bakom den lyckliga kärnfamiljs-fasaden. Jag gillar hur problemen smyger sig på och aldrig överdramatiseras, och man kan verkligen känna med sonen när han dras in i en situation som han ännu inte är vuxen nog att hantera. Men det är Carey Mulligans film det här, hon lyckas förmedla sin karaktärs nedtonade sammanbrott på ett fantastiskt vis. Tyvärr hålls filmen tillbaka av sin brist på originalitet, men Paul Dano kan nog vara värd att hålla koll på även bakom kameran
Spidde (Anmäl)   23:26 26/1
Överraskande bra regidebut av Paul Dano, efter en bok av Richard Ford. Välspelad och allmänt välgjord, med fint foto och bra stämning genom hela filmen. Når upp till en fyra i betyg.
Catwalker (Anmäl)   15:00 14/1
Ingen Blue Valentine eller revolutionary road men helt ok.
myslas (Anmäl)   20:09 6/1
En helt ok regidebut för Paul Dano. Det är ett gott hantverk men inte särskilt originellt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Under en öppen himmel