Will Hunting

Originaltitel: Good Will Hunting
Regissör:Gus Van Sant
Utgivningsår:1997

Om Will Hunting:

Will Hunting är en 20-åring vars vardag kantas av slagsmål, skitjobb och pubrundor med polarna. Men Will är annorlunda. Han är överintelligent, har fotografiskt minne och kan lösa matematiska problem som t.o.m. prisbelönta matematiker går bet på. När han efter en fängelsedom beordras uppsöka psykiatrisk hjälp hamnar han hos psykologen Sean McGuire. Sean, som vuxit upp i samma stadsdel och själv genomgått livskriser, känner igen sig i Will och beslutar sig för att hjälpa honom. Han vet att det under den tuffa, likgiltiga ytan döljer sig en osäker ung man med dålig självkänsla. Utan framgång försöker han få Will att öppna sig, att släppa taget om det trygga och invanda, och sätta upp nya mål här i livet. Wills själsliga kaos blir inte mindre då han möter sitt livs första kärlek, den förmögna Harvard-tjejen Skyler.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Steven Spielberg
År: 2002
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare, Äventyr
Catch Me If You Can

Matt Damon, Robin Williams, Ben Affleck, Stellan Skarsgård, Minnie Driver, Casey Affleck, Cole Hauser, John Mighton, Rachel Majorowski, Colleen McCauley, Scott William Winters

Matt Damon, Ben Affleck

Drama

Recension Will Hunting

- billybob sätter betyg 5 och skriver:
Will är en 20-åring vars vardag kantas av slagsmål, skitjobb och pubrundor med polarna. Han är annorlunda - överintelligent. Han har fotografiskt minne och kan lösa matematiska problem som t.o.m. Nobelpristagaren skulle gå bet på. Wills själsliga kaos förvärras då han möter sitt livs första kärlek. Detta är fullkomligt lysande! Matt Damon är en kille som man väldigt lätt sympatiserar med i den...

Recension av Will Hunting - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Filmtipsets Topp 250, Startpaket 1
Diskussioner om Will Hunting  (0 diskussioner)
Kommentarer om Will Hunting (472 st)
Rai (Anmäl)   16/11 2017
Den här filmen är säkert bra, men den föll mig inte i smaken...
Sarakin76 (Anmäl)   27/7 2017
Denne er like bra som jeg husket williams og damon er meget bra
RustyFilm (Anmäl)   6/12 2016
Det här är en engagerande historia om en ung stökig hyperbegåvning (Will) och om hur hans brokiga livssituation påverkas av kamratskap, kärlek, trygghet, bildning och erfarenhet. Historien är gripande men även roligt och charmigt. (Har tidigare sätt den här på ”vanlig” DVD. Bild och ljud kvalitén var då väldigt sunkig. Den här gången var det en blu-ray utgåva med väldigt hög kvalité. Har nog aldrig tidigare upplevt ett större kvalitetslyft mellan DVD och blu-ray utgåva) BRA
asasae (Anmäl)   16/10 2016
Kändes kvalité genom hela filmen. Tyckte om storyn och värmen mellan karaktärerna. En film man kan se om flera gånger.
sebban89 (Anmäl)   1/8 2016
Robin Williams är mycket bra och det är en habil dramafilm som flyter på och aldrig blir tråkig. När eftertexterna rullar känner jag att jag har haft en trevlig filmupplevelse men att det inte är någon film jag kommer att se om eller tänka särskilt mycket på.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Will Hunting