William Hogarth: Integritet och berömmelse

Originaltitel: A Harlot's Progress
Regissör:Justin Hardy
Utgivningsår:2006

Om William Hogarth: Integritet och berömmelse:

År 1731 producerade Englands störste samhällssatiriker William Hogarth en serie målningar och litografier som lyfte på locket till Londons sexhandel. I filmen kastas tittarna tillbaka ett par hundra år i tiden till Londons sjabbiga värld. Vi följer den ambitiöse konstnären Hogarth, som strävar efter att avslöja synden på 1700-talet som den var i verkligheten och att därigenom nå berömmelse. Det skulle stå honom dyrt. William Hogarth stöter på den fascinerande Mary Collins på en pub i Covent Garden. Hogarth kan inte släppa tankarna på Mary och börjar arbeta på en märklig serie målningar under entusiastisk uppmuntran från sin hängivna fru Jane. Men då Hogarth följer sin musa, dras han längre och längre in i Marys värld. Han riskerar därmed sin karriär, sin hälsa och sin framtida lycka.

Francis Magee, Geraldine James, John Castle, Toby Jones, Richard Wilson (II), Nicholas Rowe, Sophie Thompson, Roger Hammond, Philip Martin Brown, Zoe Tapper, Kate Ambler, Vicky Hall, Adam Levy, Oliver Ryan, Sarah Jane Wolverson

Clive Bradley

Drama, Biografi

Storbritannien
Diskussioner om William Hogarth: Integritet och berömmelse  (0 diskussioner)
Kommentarer om William Hogarth: Integritet och berömmelse (0 st)
Skriv den första kommentaren till denna film.