Winchester - House of Ghosts

Originaltitel: Winchester
Regissör:Michael Spierig, Peter Spierig
Utgivningsår:2018

Om Winchester - House of Ghosts:

På en isolerad landsträcka 8 mil utanför San Francisco finns det mest hemsökta huset i världen. Byggt av Sarah Winchester, arvtagerska till Winchester-förmögenheten, är det ett hus utan slut. Med sina sju våningar och mängder av rum kan det på ytan se ut som ett monument över en störd kvinnas galenskap, men hon har låtit bygga ett fängelse för hundratals vålnader. Den dödligaste av dem är ute efter en fasansfull hämnd på släkten Winchester. Inspirerad av sanna händelser.

Helen Mirren, Jason Clarke, Sarah Snook, Angus Sampson, Laura Brent, Eamon Farren, Tyler Coppin, Emm Wiseman, Alice Chaston, Finn Scicluna-O'Prey, Bruce Spence

Michael Spierig, Peter Spierig, Tom Vaughan

Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium, Biografi

Australien, USA
Diskussioner om Winchester - House of Ghosts  (0 diskussioner)
Kommentarer om Winchester - House of Ghosts (16 st)
Murvel48 (Anmäl)   19:33 13/2
En ovanligt bra skräckfilm, som bygger på mycket mer än bara de jump-scares, som var flitigt förekommande men mycket vältajmade.
ellisario (Anmäl)   4/11 2018
Så synd att detta inte blev bättre gjort. Historien om huset är fantastisk. Filmen är väldigt snygg i scenografin och känns äkta men själva vinkeln som filmen väljer är oinspirerad. Besviken trots Mirrens medverkan.
Bumbi78 (Anmäl)   1/11 2018
Det är ju så typiskt. Här har vi ett jättehus full av myter och mystik och så väljer man att återigen göra en medioker skräckis med trista spöken och taffliga jump-scares. Ett bortslösat koncept i en väldigt snygg kostym.
Barneyk (Anmäl)   22/10 2018
En hel del saker här är bra i tanken och den är snygg, men det funkar inte riktigt. Saknar nästan helt känsla och stämning och skräckmomenten bygger nästan helt på dåligt uppbyggda jump scares. Klarar tvåan lätt men den är inte stark. Det blir liksom aldrig tråkigt, men heller inte engagerat. Många av idéerna och så är mycket bättre än utförandet.
converse (Anmäl)   15/8 2018
Har aldrig tidigare sett så extrema jump-scares.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Winchester - House of Ghosts