Wind River

Originaltitel: Wind River
Regissör:Taylor Sheridan
Utgivningsår:2017

Om Wind River:

En FBI-agent går samman med en lokal jägare för att undersöka ett mord på ett indianreservat i Wyoming.

Titel: The Fields
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Snömannen
Titel: Frozen Ground
Originaltitel: The Frozen Ground
Regissör: Scott Walker (II)
År: 2013
Genre: Kriminalare, Thriller
Frozen Ground

Jeremy Renner, Elizabeth Olsen, Graham Greene (II), Gil Birmingham, Martin Sensmeier, Kelsey Asbille, Jon Bernthal, Teo Briones, Julia Jones (III), James Jordan, Matthew Del Negro, Hugh Dillon, Ian Bohen, Austin R Grant, Eric Lange, Tokala Black Elk

Taylor Sheridan

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Kanada, Storbritannien, USA

Recension Wind River

- ToddDowney sätter betyg 5 och skriver:
Tyvärr så kommer nog detta vara en film som inte så många kommer se, vilket är väldigt synd. Filmen är ett mästerverk. Men den har några få brister. Några av historierna blir aldrig riktigt uppklarade, men det är inget man kommer störa sig på i längden. Dessutom är de flesta karaktärerna inte helt utpräglade. De är egentligen bara Jeremy Renner's karaktär som har en bred karaktärs utveckling. Utan...

Recension av Wind River - Läs hela!

Diskussioner om Wind River  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wind River (52 st)
92axha10 (Anmäl)   19:41 27/2
Brutal och välspelad film med vackra miljöer
Sillion (Anmäl)   03:55 21/2
Helt fantastisk gripande film som jag nu ser om för sjätte gången. Det finns en ren och skär tryckande känsla som gör den att den förmedlar ett budskap som få andra filmer förmår. Musiken och miljöerna bygger på detta budskap. Ett budskap som tas till sin spets i denna utpost av hopplöshet men som har sipprat in över all i vårt samhälle när det krackelera lite här och var. Ett fantastiskt mästerverk.
asasae (Anmäl)   13:19 10/2
Väldigt spännande, hög klass och en mycket sevärd film med en plot av starkt engagerande slag.
erosagape (Anmäl)   18/11 2018
Löjligt bra film. Överraskande på ett positivt sätt även om det ändå inte var så positivt. Filmen har änna frusits in i mig. Dessvärre eller vad som nu är rätt ord, verkade den kanske fåniga uppgörelsescenen ha utspelat sig i verkligheten strax efter att jag sett filmen, när en civilklädd israeliska grupp stoppats av palestinier och eldstrid bröt ut. Asså, folk asså...
Bumbi78 (Anmäl)   15/11 2018
Att skriva ett bra manus för en thriller idag måste vara en utmaning. Wind River använder en rätt basic thrillerintrig med det klassiska mordmysteriet, men förvaltar allt mycket bra med intressanta karaktärer och frågor som ställer sig utanför grundstoryn. Riktigt kompetent gjort och en film som kanske inte faller ur minnet inom några dagar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wind River