Wind River

Originaltitel: Wind River
Regissör:Taylor Sheridan
Utgivningsår:2017

Om Wind River:

En FBI-agent går samman med en lokal jägare för att undersöka ett mord på ett indianreservat i Wyoming.

Titel: Frozen River
Regissör: Andrew Lau Wai-keung
År: 2007
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
The Flock

Jeremy Renner, Elizabeth Olsen, Graham Greene (II), Gil Birmingham, Martin Sensmeier, Kelsey Asbille, Jon Bernthal, Teo Briones, Julia Jones (III), James Jordan, Matthew Del Negro, Hugh Dillon, Ian Bohen, Austin R Grant, Eric Lange, Tantoo Cardinal

Taylor Sheridan

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Kanada, Storbritannien, USA

Recension Wind River

- ToddDowney sätter betyg 5 och skriver:
Tyvärr så kommer nog detta vara en film som inte så många kommer se, vilket är väldigt synd. Filmen är ett mästerverk. Men den har några få brister. Några av historierna blir aldrig riktigt uppklarade, men det är inget man kommer störa sig på i längden. Dessutom är de flesta karaktärerna inte helt utpräglade. De är egentligen bara Jeremy Renner's karaktär som har en bred karaktärs utveckling. Utan...

Recension av Wind River - Läs hela!

Diskussioner om Wind River  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wind River (48 st)
erosagape (Anmäl)   18:14 1/11
Löjligt bra film. Överraskande på ett positivt sätt även om det ändå inte var så positivt. Filmen har änna frusits in i mig.
Viktor B (Anmäl)   10:39 27/10
Det blir förutsägbart någonstans i mitten men ändå underhållande
ledsenpirat (Anmäl)   00:09 21/10
Enkel historia, väl berättad, men jag hittar inget som flyttar pinnen över betyget helt OK. Gott hantverk, trevliga huvudkaraktärer, men det är rätt solklart vilka som döljer något och vilka som är på rätt sida så som deckare står den sig rätt slätt också.
Adoniram (Anmäl)   22:26 19/10
Förskräcklig. Förskräckligt bra.
RustyFilm (Anmäl)   11:03 18/10
Ett mordmysterium inspelat i ett kallt och snöigt indianreservat (Wind River). Filmen är gjord på ett westernlikt sätt där hästarna är ersatta med snöskotrar. Det är just detta och moralfrågorna som tas upp som lyfter filmen, själva mordutredandet faller under mall A som man ju sett mängder av gånger. Ödet som filmen beskriver påstås i förtexten vara verklighetsinspirerad.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wind River