Wind River

Originaltitel: Wind River
Regissör:Taylor Sheridan
Utgivningsår:2017

Om Wind River:

En FBI-agent går samman med en lokal jägare för att undersöka ett mord på ett indianreservat i Wyoming.

Titel: The Fields
Originaltitel: Songs My Brothers Taught Me
Regissör: Chloé Zhao
År: 2015
Songs My Brothers Taught Me

Jeremy Renner, Elizabeth Olsen, Graham Greene (II), Gil Birmingham, Martin Sensmeier, Kelsey Asbille, Jon Bernthal, Teo Briones, Julia Jones (III), James Jordan, Matthew Del Negro, Hugh Dillon, Ian Bohen, Austin R Grant, Eric Lange, Tokala Black Elk

Taylor Sheridan

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Kanada, Storbritannien, USA

Recension Wind River

- ToddDowney sätter betyg 5 och skriver:
Tyvärr så kommer nog detta vara en film som inte så många kommer se, vilket är väldigt synd. Filmen är ett mästerverk. Men den har några få brister. Några av historierna blir aldrig riktigt uppklarade, men det är inget man kommer störa sig på i längden. Dessutom är de flesta karaktärerna inte helt utpräglade. De är egentligen bara Jeremy Renner's karaktär som har en bred karaktärs utveckling. Utan...

Recension av Wind River - Läs hela!

Diskussioner om Wind River  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wind River (54 st)
the Feber (Anmäl)   23:54 16/7
Överraskande bra! Lunkande tempo med hög obehagskänsla redan från start. Miljöer, skådespeleri och musik är i toppklass!
Engravadlax (Anmäl)   00:51 15/7
Lite cheesy, men spännande!
92axha10 (Anmäl)   19:41 27/2
Brutal och välspelad film med vackra miljöer
Sillion (Anmäl)   03:55 21/2
Helt fantastisk gripande film som jag nu ser om för sjätte gången. Det finns en ren och skär tryckande känsla som gör den att den förmedlar ett budskap som få andra filmer förmår. Musiken och miljöerna bygger på detta budskap. Ett budskap som tas till sin spets i denna utpost av hopplöshet men som har sipprat in över all i vårt samhälle när det krackelera lite här och var. Ett fantastiskt mästerverk.
asasae (Anmäl)   13:19 10/2
Väldigt spännande, hög klass och en mycket sevärd film med en plot av starkt engagerande slag.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wind River