Winter on Fire: Ukraine's Fight for Freedom

Originaltitel: Winter on Fire: Ukraine's Fight for Freedom
Regissör:Jevgenij Afinejevskij
Utgivningsår:2015

Om Winter on Fire: Ukraine's Fight for Freedom:

En dokumentär om oroligheterna i Ukraina under 2013 och 2014, studentdemonstrationerna som var till stöd för den europeiska integrationen växte till en våldsam revolution som kräver president Viktor Janukovytjs avgång.

Titel: The Square
Bones Brigade: An Autobiography

Dokumentär

USA, Storbritannien, Ukraina
Filmnummer: 119481
Diskussioner om Winter on Fire: Ukraine's Fight for Freedom  (0 diskussioner)
Kommentarer om Winter on Fire: Ukraine's Fight for Freedom (9 st)
Snah (Anmäl)   9/10 2016
Mycket bra att det kommer dokumentärer om det här. Hur man än gör kan man inte blunda för det faktum att merparten ukrainare inte vill knytas närmre den forna ockupanten under flera hundra år - Ryssland. Det blir ju dock svårt att se filmen efter allt som hänt med Krim, Rysslands helt oacceptabla annektering och war by proxy i östra Ukraina. Ryssland gräver sin egen grav. Vi får hoppas att det går snabbare med tanke på deras idiotiska satsning på den heliga kon militären, precis som det gjorde för Sovjetunionen.
Kajanus (Anmäl)   22/8 2016
In the land of the blind, the one-eyed are kings.
Grillo (Anmäl)   30/4 2016
Såg den här för ett tag sen nu och den sitter fortfarande fast. Visst inser jag att det är en partsinlaga men man kan inte argumentera med fakta och mycket av det man ser här är så himla fruktansvärt att man inte vet var man ska börja. Mycket välgjort.
AlbinWesley (Anmäl)   8/2 2016
Fast fan, jag ångrar mig ändå direkt lite grann. Den där oerhörda polisbrutaliteten går inte att blunda för utan går ju som strukturell regel över hela världen i den moderna historien. Just det var rätt starkt porträtterat.
AlbinWesley (Anmäl)   8/2 2016
Från första minut gör man det klart att man inte är särskilt intresserad av att kritiskt analysera den politiska situationen i Ukraina - för mig danar intresset något enormt när redan första sekvensen i filmen genomsyras av hederlig västerländsk russfobi. Eftersom läget är oerhört komplext och problematiskt, duger inte en dokumentär som denna för mig, utan blir ointressant även om den har flera goda kvalitéer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Winter on Fire: Ukraine's Fight for Freedom